Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Biljani Njegovan nagrada za životno delo

19.11.2020. 11:23 11:26
Piše:
Foto: pixabay.com

Nagrada za životno delo Udruženja baletskih umetnika Srbije pripala je novosadskoj primabalerini Biljani Njegovan.

U godini kada Balet Srpskog narodnog pozorišta obeležava 70 godina od osnivanja, predsedništvo UBUS-a je odlučilo da se na ovaj način priključi jubileju novosadskog Baleta. U obrazloženju navode da su “igračko-baletskoj profesiji potrebne ličnosti poput Biljane Njegovan, koje su pravi predstavnici svoje profesije i profesionalci koji se ne štede ma kom segmenu igre se davali”. Čestitajući Biljani Njegovan nagradu, Predsedništvo UBUS-a poželelo je mladim generacijama da se “ugledaju na utaban put vrednog, pregalničkog davanja umetnosti igre”.

Biljana Njegovan (Novi Sad, 1951) je završila Pozorišnu (baletsku) školu u Novom Sadu 1970. u klasi Ljiljane Mišić, zatim se usavršavala u Kanu kod Rozele Hajtauer, kao i u Lenjingradskoj baletskoj školi Vaganove. U Srpskom narodnom pozorištu počela je da igra još kao učenica, a zvanično je debitovala u glavnoj ulozi Aurore u “Uspavanoj lepotici”. Solistikinja je postala 1973, a primabalerina 1980. Tokom dve decenije na sceni SNP odigrala je brojne i raznovrsne uloge: devojka (Licitarsko srce), Mirta, Pa de de (Žizela), Mikaela (Karmen), Rajmonda (Rajmonda), Stamena (Stamena), Marija (Amerikinac u Parizu), Biljana (Ohridska legenda), Odilija/Odeta (Labudovo jezero), Kitri (Don Kihot), Liza (Vragolanka) i druge. Po završetku igračke karijere bila je nastavnik klasičnog baleta u Baletskoj školi, a vodila je i klasični balet na Grupi za modernu igru Fakulteta fizičke kulture. U SNP je radila i kao asistent koreografa i repetitor.

Nagrada “Dimitrije Parlić” UBUS-a za najbolju koreografiju u protekle dve godine dodeljena je koreografkinji Konstanci Makras za predstavu “Gradovi kojih više nema” u izvođenju igrača Bitef dens kompanije. Članovi žirija su za tu predstavu, koja povlači paralelu između traumatičniih doživljaja nemačke i srpske istorije - bombardovanja Drezdena 1945. godine i NATO bombardovanja Srbije 1999. istakli u obrazloženju da “‘predstava dugo rezonira u nama, budeći bezbroj pitanja, ali imajući katarzično dejstvo, koje ne bi bilo moguće ostvariti bez posvećenog anasambla izvajanog strpljivim i postojanim radom sa izvrsnim domaćim i stranim koreografima, principom koji se u Bitef dens kompaniji neguje”.

Specijalna nagrada za inovativni pristup u savremenom plesnom teatru ovoga puta nije dodeljena, jer je žiri razmatrao nekoliko predstava koje su imale potencijal za to priznanje, ali većina glasova nije postignuta. Žiri su činili eminentni domaći koreografi, pedagozi i igrači – Sanja Krsmanović Tasić, Danica Arapović, Milica Pisić, Dejan Kolarov i Miloš Kecman. Datum uručenja ovih nagrada biće naknadno objavljen, u skladu sa epidemiološkom situacijom.

Udruženje već gotovo četvrt veka dodeljuje strukovne nagrade zaslužnim umetnicima, povodom dana rođenja proslavljenog domaćeg koreografa Dimitrija Parlića . Nagrade za interpretaciju i koreografiju dodeljuju se bijenalno tako da su ove godine to bile nagrade “Dimitrije Parlić” i Specijalna nagradu za inovativni pristup u savremenom plesnom teatru, a sledeće na red dolaze priznanja “Nataša Bošković” za najbolju klasičnu/neoklasičnu interpretaciju i “Smiljana Mandukić” za najbolju interpretaciju savremene umetničke igre.

        N. Popov

Piše:
Pošaljite komentar