Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

VEČERAS U KULTURNOJ STANICI RUMENKA Tvorac vizuelnih identiteta uspešnih srpskih brendova

19.09.2023. 17:03 17:37
Piše:
Foto: Privatna arhiva

Svima su poznati "Nektar" sokovi i "Jafa" slatkiši. Kada govorimo o kafi, među prvim brendovima pomislićemo na "Donkafe", a ljubitelji fudbala sigurno dobro poznaju reklame fudbalskog kluba Crvena zvezda.

Vizuelne identitete ovih kompanija brzo i sa lakoćom svi će prepoznati, a zahvaljujući Kaleidoskopu kulture Novosađani i Novosađanke imaće priliku i da budu u prisustvu tvorca nekih vizuelnih identiteta upravo nabrojanih brendova – Gorana Edija Tadića.

Rođen 19. aprila 1969. godine u Beogradu, Goran Edi Tadić diplomirao je na Fakultetu primenjenih umetnosti i dizajna u Beogradu 1994. godine. Po završetku studija Goran je radio tri godine kao asistent u nastavi na Fakultetu primenjenih umetnosti i dizajna, na predmetu Industrijski dizajn, koji se sluša na četvrtoj godini studija. Dizajnom je počeo profesionalno da se bavi od 1991. godine i od tada je realizovao, kako samostalno, tako i timski, oko hiljadu rešenja iz oblasti grafičkog  dizajna – dizajna ambalaže, vizuelnih identiteta, reklamnih kampanja i drugih oblasti, kao i prostornog i industrijskog dizajna za značajne klijente. Pored kreativne, art direkcije i dizajna, Goran Edi Tadić se bavi i ilustracijom.

Nagrađeni autor i koautor

On radi u svom studiju, a od 2002. godine radi i na pozicijama art direktor, senior art direktor i kreativni direktor u nekoliko marketinških firmi i kreativnih studija, kao što su Leo Burnett, A 01, On Time Concept i Njind Communication. Marketinšku agenciju "Brand Master" osnovao je 2010. godine i u njoj radi kao kreativni direktor. Tokom svoje karijere je učestvovao u stvaranju identiteta nekih od uspešnijih srpskih brendova kao što su Nektar, Jaffa O'Cake i Verde, a tokom karijere je radio i za klijente kao što su "Donkafe", Volksbank, VB Leasing, Porsće Leasing, Centroproizvod, Plantaže 13. jul, Beogradski sajam, FAS (Black Horse), Mlekara Šabac, Zorka Boje, Jasen, Home Made Company, Cafe & Factory, Crvena zvezda marketing, Madžima Paints i mnogi drugi. Za projekte na kojima je Goran Edi Tadić radio, mnoge agencije i mnogi klijenti dobili su više nagrada na radovima gde je on potpisan kao autor i koautor.

Goran Edi Tadić izlagao je na više grupnih izložbi. Bio je član i predsednik žirija na nekoliko reprezentativnih izložbi u zemlji. Član je Udruženja likovnih umetnika primenjenih umetnosti i dizajnera Srbije od 2016, a od 2022. predsednik Dizajn sekcije Udruženja likovnih umetnika primenjenih umetnosti i dizajnera Srbije.

Honorarno radi od 2016. godine u Visokoj školi strukovnih studija Beogradska politehnika, na predmetu Dizajniranje ambalaže i razvoju studijskog programa Master strukovne studije Grafički dizajn. Od 2018. godine je izabran u zvanje predavača u uže stručnoj oblasti Grafički dizajn, za predmete master i osnovnih strukovnih studija. Od 2021. godine Beogradska politehnika postaje odsek na Akademiji tehničkih strukovnih studija Beograd. Iste godine Goran postao je rukovodilac Dizajn centra Akademije tehničkih strukovnih studija Beograd.


Nedelja primenjene umetnosti

Nedelju primenjene umetnosti, od 18. do 24. septembra, obeležiće motivaciono stand-up predavanje „Šta sve čovek treba da uradi da bi uopšte” svetski nagrađivanog i najpoznatijeg srpskog dizajnera Slavimira Stojanovića Futre koje se održava 22. septembra od 20 časova u Kulturnoj stanici Eđšeg. Otvaranje interaktivne skulpture „Srce“ autorke dr Milijane Komad i prve izložbe o jednom industrijskom nasleđu – Distriktu, pod nazivom „Duh mesta – prvi vek Distrikta” zakazano je za subotu, 23. septembra u Distriktu.


Radionica posvećena povećanju vidljivosti brenda

Nakon uspešne prve nedelje šestog Kaleidoskopa kulture, koju je obeležila izvođačka umetnost, druga od pet nedelja posvećena je primenjenoj umetnosti. Kaleidoskop kulture u Novom Sadu u svojoj drugoj nedelji, od 18. do 24. septembra, nastaviće praksu gostovanja velikih imena iz sveta dizajna i nesvakidašnjih postavki.

Na nedelju dana Novi Sad postaje centar primenjene umetnosti, a ove godine će se program održati u Distriktu i Mreži kulturnih stanica. Kao legati gradu, nakon godine titule Evropske prestonice kulture, Distrikt i Kulturne stanice postaju moderni dizajn paviljon koji inspiriše i edukuje dizajnere i dizajnerke, ali i vizuelne umetnike i umetnice, te podstiče razvoj domaće dizajn scene, kroz programe koji prikazuju nove tokove u domenu grafičkog dizajna, dizajna proizvoda, mode, fotografije, animacije i strit arta.

Nedelja primenjene umetnosti Kaleidoskopa kulture u Novom Sadu započinje radionicom „Make the logo bigger – kreiranje vidljivog brenda“, koju će 19. septembra u 20 časova, u Kulturnoj stanici Rumenka, održati popularni grafički dizajner, ilustrator i bubnjar Goran Edi Tadić.

Sa zahtevom da se poveća logo na nekom rešenju se susreo verovatno svaki grafički dizajner tokom svoje karijere. Tema predavanja će biti kako suštinski „povećati logo“, odnosno učiniti brend vidljivim i prepoznatljivim, kroz proces dizajna identiteta i oglasnih rešenja. Kroz razne primere iz prakse biće reči o kreiranju zaštitnog znaka i drugih bitnih elemenata vizuelnog identiteta, kao i slogana, oglasnih vizuala. Jako je bitno u postupku stvaranja i oglašavanja brenda imati u vidu krajnje ciljeve: uspešno predstavljanje u javnosti, koje će omogućiti prepoznatljivost, sticanje svesti o brendu i uspostavljanje emocionalne veze sa korisnicima.

Ulaz na programe Kaleidoskopa kulture je besplatan.

Partner Kaleidoskopa kulture je Erste banka.

A.Brzak


Još tri nedelje Kaleidoskopa kulture

Nakon nedelje primenjene umetnosti, očekuju nas još tri nedelje atraktivnog programa. Slede nedelje vizuelne umetnosti, arhitekture i književnosti, a u Novom Sadu predstaviće se najznačajnija domaća, regionalna, evropska i svetska imena, od kojih će mnogi prvi put biti u Srbiji.


 

Autor:
Pošaljite komentar