Susreti: Mihajlo Nestorović, v.d. direktora Pozorišta mladih
NOVI SAD: Pozorište mladih je, kao poslednju premijeru u tekućoj sezoni, 25. aprila publici podarilo na Večernjoj sceni „Građanina plemića” Žana Batista Molijera u režiji An Berelovič, gošće iz Francuske, ali već za koji dan počinju probe novog autorskog projekta rediteljke Olje Đorđević i dramske spisateljice Danice Nikolić Nikolić, planiranog za otvaranje nove sezone.
Nakon izuzetno uspešne saradnje na predstavi „Dok te ja hranim i oblačim”, koja je Pozorištu mladih donela i nagradu na Danima komedije u Jagodini, tandem ostaje u istom žanru, s tim da su ovoga puta u osnovi zapleta zaljubljivanje i ljubav...
Očigledno je vreme za malo više smeha, da razjurimo ove tamne oblake oko nas, kaže v.d. direktora Pozorišta mladih Mihajlo Nestorović.
Naš teatar, dodaje, i inače neguje žanr komedije, ali ćemo se ubuduće više usmeriti ka interesovanjima mlade publike.
Kad kažem mlade, ne mislim na one najmlađe – jer tu već imamo perfektno razrađenu scenu za decu, koja je bez sumnje jedna od najboljih u regiji, što potvrđuje i mnoštvo nagrada na raznim festivalima – nego govorim o Večernjoj sceni, koju želimo da okrenemo temama koje dotiču mlade ljude između 15 i 25 godina, pojašnjava naš sagovornik.
Problem s tim nadolazećim generacijama je, navodi Nestorović, što se u dobrom delu ove populacije kulturna svest uopšte ne razvija, jer sve ređe idu u pozorište, sve manje čitaju knjige, klasičnu muziku uopšte ne slušaju, a idole traže u talogu subkulture. Nema Pozorište mladih nameru da u tom smislu pravi nekakvu revoluciju, dodaje prvi čovek teatra, već jednostavno želi da, u saradnji sa rediteljima i dramaturzima, traga za onim što bi moglo da privuče pažnju tih mladih ljudi.
Ideja nam je da zainteresujemo ovu ciljnu grupu, za početak da bar dolaze češće u pozorište, te da tako i profilišemo Večernju scenu. Ne izmišljam ja toplu vodu, sigurno se to i ranije pokušavalo, ali se nadam da ćemo sada na tome i istrajati. Evo, korak u tom pravcu je predstava Olje Đorđević i Danice Nikolić Nikolić, a privode se kraju i pregovori s nekoliko poznatih naših reditelja, s kojima želimo da sarađujemo u 2020. godini, s tim da se unapred s njima precizira da tematski i konceptualno predstave koje će raditi moraju da budu na istom tragu... A uveren sam u to da će lako i tzv. odrasla publika da prihvati komade koji obrađuju tematiku mladih. Uostalom, „Romea i Juliju” rado gledaju i tinejyeri i njihove bake i deke.
Istovremeno je u planu i održavanje radionica, i to za nekoliko uzrasnih grupa, u okviru kojih bi glumci-pedagozi uvodili najmlađe i one nešto starije u svet teatra. I Nestorović je uveren u to da, uz odličnu glumačku ekipu, koju neguje Pozorište mladih, takav koncept može da se realizuje.
Kada je reč o Dečjoj sceni, do kraja godine će Emilija Mrdaković postaviti komad „Debela” po tekstu Silvije Šesto. Premijera je planirana za novembar... Probaćemo, inače, da vratimo u život i ono što je kadgod krasilo našu teatarsku kuću, a to je svojevrstan „novogodišnji pozorišni dragstor”. Namera nam je, naime, da na samom kraju godine u obe naše sale igramo predstave za decu, sve uz Deda Mraza i podelu paketića. Da se podsetimo kako je to svojevremeno bilo, kada su sindikati organizovano dovodili decu svojih radnika u pozorište. Jer, poslednjih godina se to uglavnom dešavalo po firmama, pa su ljudi jednostavno zaboravili na tu nekad lepu naviku da se njihovi mališani sa tom prelepom novogodišnjom čarolijom i magijom mogu sresti i na lepšem mestu - u teatru!
Pozorište mladih posvetiće ceo mesec jun komedijama, kabaretskim večerima i stend-ap programima. „S obzirom na to da naša velika sala nije klimatizovana, rešili smo da u junu iznajmimo mobilnu klimu, rashladimo salu i produžimo sezonu, a čitav taj mesec ćemo raditi pod motom - Dođite da se smrznete od smeha. U planu nam je, naime, da napravimo pravi komediografski maraton od najmanje 15 predstava u tih 30 dana, u čemu će nam pomoći pozorišta iz Beograda i okruženja, koji će biti naši gosti. Eto poziva publici da se pred početak leta opusti i dobro nasmeje, ali i polako navikava na klimu u Pozorištu mladih, jer imamo nameru da nam teatar sledeće godine i zapravo bude klimatizovan, najavljuje Nestorović.
Na pitanje da li je moguće formulisanje jedinstvene repertoarske slike na novu Novog Sada, kroz međusobnu koordinaciju i sinergiju triju institucionalnih teatara koji deluju u gradu: Srpskog narodnog pozorišta, Pozorišta mladih i Ujvideki sinhaza - Nestorović odgovara da smo ipak jako daleko od toga.
Pa mi često u okviru jedne kuće ne možemo da se dogovorimo, a kamoli da se usaglase tri, pojašnjava uz osmeh direktor Pozorišta mladih.
Šalu na stranu, dodaje, naravno da bi to bilo idealno, ali mislim da u ovom trenutku nije realno očekivati da se naša tri teatra bave i širom slikom pozorišne kulture u gradu u situaciji kada su opterećena, pre svega finansijskim, ali i brojnim drugim problemima.
Recimo, iako je Pozorište mladih jedini teatar na srpskom jeziku čiji je osnivač Novi Sad, mi nemamo svoju zgradu, podstanari smo u Sokolskom domu, što značajno otežava rad. I prvo bi odatle trebalo da krenemo kako bismo uopšte mogli da ravnopravno razgovaramo sa ostalim pozorištima o mogućim partnerskim odnosima..., veli Nestorović.
M. Stajić