Majstorski kurs baletskog igrača i pedagoga Zorana Markovića
BEOGRAD: Baletski igrač i pedagog Zoran Marković, održaće intenzivni majstorski kurs u Nacionalnoj fondaciji za umetničku igru od 24. do 27. decembra u Beogradu.
Kurs je namenjen učenicima Baletske škole pri Fondaciji, uzrasta od 12 do 15 godina, a pored klasičnog baleta, mladi igrači će pratiti i časove savremene igre kroz citate poznatih koreografa.
Marković je rođen u Beogradu, gde je načinio i prve baletske korake u školi “Lujo Davičo”.
Posle osvajanja trećeg mesta na takmičenju “Beneton” u Trevizu (Italija) 1991. godine, dobio je stipendiju za usavršavanje u Baletskoj školi “Princeza Grejs” u Monaku, a kasnije i priliku da završi baletsku školu u Hamburgu (Nemačka).
Prvi profesionalni angažman usledio je sa kompanijom Drezden baleta, gde je nakon tri godine postao solista i kao već afirmisani baletski umetnik, igrao je u Državnom baletu u Hanoveru (Nemačka), a 2006. godine pridružio se Holandskom teatru igre (NDT), sa kojim se predstavio i u Sava Centru, na Beogradskom festivalu igre (BFI).
Te iste godine, gostuje u Baletu Opere u Lionu (Francuska), u ulozi Don Hozea u baletu “Karmen”.
Marković je laureat mnogih priznanja, kao što su - nagrada publike na Koreografskom takmičenju u Kopenhagenu (Danska), nagrada za najbolju predstavu na festivalu “Dens viku Zagrebu, nagrada za Izuzetnog muškog igrača u Australiji, nagrada “Vip poziva” u okviru BFI.
Kao koreograf potpisuje predstave “Koza nostra“ za “Tanc Lucern” kompaniju, “Insight” za Nanin Lining kompaniju u Hajdelbergu (Nemačka), “Interval” za Balet Narodnog pozorišta u Beogradu, “Otelo” za Bitef Dens kompaniju, “Pronicanje”, “Bonet”, filmove “Color Lab” i “Srećno posle svega”.
Kao balet majstor trupe “Tanc Lucern” u Švajcarskoj, predstavio se publici u Operi Madlenianum, u okviru 13. izdanja BFI.
Živi u Barseloni, gde predaje balet i savremenu igru, a od nedavno je angažovan i kao balet majstor Drezden Frankfurt kompanije igre, koja je 4 i 5. decembra gostovala na zatvaranju 18. izdanja BFI sa komadom “Šuplje kosti” italijanskog koreografa Jakopa Godanija.