Bijonse posetom Luvru povećala broj posetilaca za četvrtinu
LONDON: Pop pevačica Bijonse boravila je u Parizu prošle godine i posetila je neke muzeje i izložbe i tako povećala njihovu posećenost pripadnika nove generacije.
To da su slavne ličnosti uticale na broj posetilaca, muzeja i izložbi, glavni je rezultat godišnje međunarodne ankete koju je sproveo britanski časopis "Art newspaper" koji je specijalizovan za likovnu umetnost.
"Slava sve prodaje, pa i umetnost", napisao je "Art newspaper", a preneo je londonski dnevnik "Gardijan".
Prošla godina bila je veoma berićetna za muzeje i izložbe na Zapadu, iako nije dostignuta rekordna 2014, i to najviše zahvaljujući Bijonse u Parizu, bivšem američkom predsedničkom paru Baraku i Mišel Obama koji su posetili London i razgledali izložbu Pabla Pikasa na kojoj su bile izložene njegove muze i izložbu slika Grejsona Perija.
Sjaj slavnih ličnosti bilo da su u pitanju ljudi iz sveta visoke mode, zabave ili istorijske ličnosti izgleda da je bio najefikasniji mamac da se privuku posetioci svih generacija, ali pre svega mladi, koji nisu naročito skloni da obilaze muzeje.
Publika najradije sledi ličnosti koje su im već dobro poznate, i tako je galerija "Tejt Modern" potisnula Britanski muzej sa prvog mesta po posećenosti na kome se nalazio devet godina za redom. Tome je najviše doprinela izložba"Pikaso, ljubav, slava i tragedija".
Procenjuje se da je poseta američke pevačice Bijonse Luvru povećala posetu ovom najvažnijem francuskom muzeju za četvrtinu u odnosu na prethodnu godinu.
U Nacionalnu galeriju portreta u okviru Smitsonijan instituta u Vašingtonu dosad je čitav milion više posetilaca koji su želeli da vide zvanične portrete bivšeg predsednika Obame i njegove supruge.
Ova anketa, koja se sprovodi već 22 godine, pokazala je da londonska galerija "Tejt Modern", koja je prošle godina bila najveća atrakcija u Velikoj Britaniji, zauzima peto mesto u svetu pošto ju je posetilo 5,9 miliona ljudi u 2018 godini.
Londonski muzej "Viktorija i Albert" privukao je rekordni broj posetilaca, 178.000 više nego do sada, jer se koncentrisao na poznata imena i ličnosti, a najviše publike privukle su izložba Fride Kalo i izložba posvećena dečijem junaku "Winnie the Pooh", kao i izložba modnih kreacija dizajnera Balensijage.
Slična je bila i sudbina izložbe keramike zato što ju je postavio kao gostujući kustos keramičar Peri, koji je u Kraljevskoj akademiji umetnosti postavio letnju izložbu i pomogao da prošla godina bude najuspešnija u ovoj akademiji od njenog osnivanja.
Galerija "Pikadili" takođe je zabeležila uspešnu godinu sa rekordnih 1,6 milion posetilaca zahvaljujući izložbi slika starih majstora koje su pripadale kralju Čarlsu Prvom.
Njujorški Metropoliten muzej imao je dve najatraktivnije izložbe 2018. - "Božanstvena tela: moda i katolička imaginacija", veoma hrabar poduhvat da se spoje religiozne teme s visokomn modom koji je privukao 1,7 million posetilaca, i izloižba "Mikelanđelo, genijalni crtač i dizajner".
Popularnost izložbi kostima ne prestaje da raste i izložba kreacija Meri Kvant u londonskom "Viktorija i Albert" bila je izuzetno uspešna kao i izložba kreacija Kristijana Diora.
Krajem aprila Muzej primenjene umetnosti u Londonu obeležiće 20 godina od smrti filmskog umetnika Stenlija Kjubrika, na kojoj će svaka sala biti posvećena nekom od njgeovih najpoznatijih filmova, kao što su "Bari Lindon", "Odiseja u svemiru" , "Spartak", "Lolita", "Dr Strejndžlav" i "Oči širom zatvorene".
Ove godine u Londonu će biti održane dve izložbe: jedna posvećena Vinsentu van Gogu, na kojoj će biti izložene slike koje je radio tokom posete Velikoj Britaniji, i izložba slika Edvarda Munka, svima poznatog po slici "Krik".