Saobraćaj od januara odneo 359 života
Letnji meseci su, po podacima MUP-a, najrizičniji, mada je primetno znatno umanjenje broja povređenih kada se ovogodišnje leto uporedi s prošlim. Zvanični podaci MUP-a potvrđuju da je najcrnji period na srpskim putevima vreme godišnjih odmora. U letnjim mesecima na asfalt „izmile” motori, skuteri, više je pešaka, a uobičajenu sliku upotpunjuju kolone automobila koji su se uputili ka moru.
– Na osnovu analize podataka za period od 2010. do 2015. godine, utvrđeno je da je avgust najrizičniji mesec, s obzirom na to da se tada prosečno dogode 64 saobraćajne nezgode sa smrtnim ishodom, u kojima prosečno strada 70 osoba – objašnjava pomoćnik načelnika Uprave saobraćajne policije Branimir Pejović za „Novosti”. – Ljudi najčešće stradaju zbog prebrze vožnje – 48 odsto, i prekomerne upotrebe alkohola – deset odsto.
Najopterećenije deonice leti su, po tradiciji, magistrala ka Crnoj Gori i auto-put na potesu Beograd–Preševo, pa se samim tim, naizgled, tamo najviše nezgoda i događa. Mnogi posebno kao najcrnje tačke navode potes oko Nove Varoši i Velike Plane.
– Tek od početka ove godine stvoreni su uslovi da se tačno i sistemski evidentira i mesto saobraćajne nezgode, i tek će u narednom periodu biti moguće da se na osnovu analiza uradi precizno mapiranje opasnih mesta na putevima u Srbiji – kaže Pejović.
Broj otkrivenih prekršaja povećava se iz godine u godinu, tako da je u toku prvih sedam meseci ove godine otkriveno oko 14.000 prekršaja nedozvoljene brzine kretanja više nego lane i oko 1.000 prekršaja vožnje u pijanom stanju više u odnosu na prošlu.
– Odgovor na često pitanje zašto se na putevima u Srbiji dešavaju saobraćajne nezgode u toj meri i s takvim posledicama dat je u „Strategiji bezbednosti saobraćaja na putevima Republike Srbije za period od 2015. do 2020. godine, koja je usvojena lane. Dakle, saobraćajne nezgode, u većem obimu, nastaju kao posledica pogrešnih stavova, neobrazovanosti, nekulture, nerada, neznanja, nepoštovanja zakona i tuđih života i vrednosti, neposvećenosti upravljanju bezbednošću saobraćaja i prihvatanja stradanja u saobraćajnim nezgodama – navodi Pejović.
S. H.