NOVA PRAVILA ZA LAKA ELEKTRIČNA VOZILA U saobraćaj isključivo sa nalepnicom, kaciga obavezna
Laka električna vozila od juče mogu da učestvuju u saobraćaju isključivo ako imaju postavljenu identifikacionu nalepnicu. Takođe, obavezno je i da vozači ovih vozila nose na glavi zakopčanu zaštitnu biciklističku kacigu.
Kako bi se sačuvala bezbednost dece, pripadnici saobraćajne policije apeluju na roditelje da ne omogućavaju deci mlađoj od 14 godina da upravljaju lakim električnim vozilom, u suprotnom sledi kazna od 10.000 dinara.
Ukoliko dođe do prekršaja, osim kazne, slede i penali od 3.000 dinara.
Vozače lakih električnih vozila koji ne budu imali nalepnicu na njihovom trotinetu ili ne nose zaštitnu kacigu očekuje kazna od 10.000 dinara, kao i za one koji ne nose svetloodobojni prsluk pri vožnji na kolovozu. Zakon predviđa kazne u iznosu od 10.000 dinara za one koji budu prevozili druge osobe, a upola manja (5.000 dinara) za ispuštanje upravljača iz ruku i one koji se budu kretali brže od 35 kilometara na čas na biciklističkoj stazi. Na pešačko-biciklističkoj stazi građani koji koriste laka električna vozila moraju da se kreću do 10 kilometara na čas, a za one koji se budu kretali većom brzinom od dozvoljene predviđena je kazna od 3.000 dinara. Istim iznosom kazniće se i oni koji prelaze preko kolovoza van biciklističke staze, ne nose prsluk u uslovima smanjene vidljivosti, kao i oni koji imaju slušalice u oba uha.
Vozači električnih trotineta moraće da se kreću desnom biciklističkom trakom u odnosu na smer kretanja saobraćaja, jer ukoliko to ne učine, sledi kazna od 20.000 do 40.000, kao i dobijanje šest kaznenih poena. S druge strane, ako se dva ili više vozača lakih električnih vozila ne budu kretali jedan za drugim, već paralelno, plaćaće penale u iznosu od 5.000 dinara. Kazna zbog pridržavanja za drugo vozilo je od 10.000 do 20.000 dinara, a za vožnju električnih trotineta na auto-putu i moto-putu predviđene su novčane kazne od 20.000 do 40.000 dinara ili 30 dana zatvora. Zatvorske kazne predviđene su i za nanošenje lakih i teških telesnih povreda ostalim učesnicima u saobraćaju, a ukoliko vozači električnih trotineta naprave seriju težih prekršaja mogu privremeno ostati bez svog dvotočkaša.
A. Čegar