Vojvodina prvi put na Frankfurtskom sajmu automobilske industrije
NOVI SAD: Vojvodina će između 11. i 15. septembra učestvovati na Sajmu automobilskeindustrije „Automechanik” u Frankfrutu.
Radi se o vodećem svetskom sajmu koji se od 1971. godine održava svake druge godine i na kojem izlaže 5.000 izlagača iz 80 zemalja, a posećuje ga 140.000 posetilaca iz 170 zemalja s ciljem da ugovaraju poslove, nađu dobavljače ili kupce. Vojvodina će prvi put učestvovati na tom značajnom sajmu.
Pokrajinu će na zajedničkom štandu predstavljati šest domaćih kompanija, Fakultet tehničkih nauka kao vodeća institucija u obrazovanju kadrova u IT sektoru, gradovi Pančevo, Zrenjanin i Razvojna agencija Vojvodine.
Povodom nastupa Vojvodine na tom značajnom sajmu, potpredsednik Pokrajinske vlade Đorđe Milićević je u razgovoru za „Dnevnik” naglasio da je sektor prateće automobilske industrije jedan od onih koji imaju najviše potencijala za razvoj Vojvodine jer je samo u stranim kompanijama tog sektora zaposleno 23.000 ljudi, a od tog broja u poslednje dve godine oko 12.000.
– Sajam u Frankfurtu je odabran kao pravo mesto da Vojvodina predstavi svoje potencijale unutar tog industrijskog sektora – napominje Milićević.
Nastup na sajmu daće pristup našim izlagačima da se predstave na najbolji način, ali i da ostvare kontakte s velikim proizvođačima iz sfere auto-industrije. To je mogućnost da naše kompanije postanu dobavljači i kooperanti tim velikim kompanijama.
Povodom zajedničkog nastupa gradova i Pokrajine na međunarodnim sajmovima, Milićević podseća na Sporazum koji su Pokrajinska vlada i osam vojvođanskih gradova potpisali 30. novembra 2017. godine radi promovisanja privrednih potencijala Srbije i Vojvodine i privlačenja investicija. Dokumentom je predviđeno da se pri kraju svake kalendarske godine donese kalendar najznačajnijih sajamskih manifestacija u narednoj godini i da nastupe na tim sajmovima zajedno pripremaju Pokrajinska vlada, gradovi Novi Sad, Subotica, Zrenjanin, Pančevo, Sombor, Sremska Mitrovica, Vršac, Kikinda, kao i Razvojna agencija Vojvodine i Privredna komora Vojvodine.
Utvrđenim godišnjim programom sajamskih manifestacija potpisnici Sporazuma su prihvatili da za zajednički nastup Pokrajinska vlada obezbeđuje 50 odsto novca, a gradovi preostalih 50 odsto.
– Srbija i Vojvodina jesu dobro mesto za ulaganje, i to želimo da pokažemo na najbolji mogući način i da kroz taj model privučemo što više investicija, kako u pomenutih osam gradova, tako i u svih 45 lokalnih samouprava u Vojvodini – navodi Milićević. – Udružili smo znanje i novac Pokrajinske vlade i osam gradova da naše potencijale predstavimo na najvažnijim međunarodnim sajmovima.
U pripremi je i nastup na drugim važnim manifestacijama. Već od 11. do 16. septembra srpska privreda će imati značajan nastup na Sajmu privrede i preduzetništva u Celju, na kojem je Srbija zemlja-partner.
– Nastup na toj manifestaciji su zajednički pripremili Pokrajinska vlada i Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacije, a nosioci nastupa su privredne komore Srbije i Vojvodine – navodi Milićević. – Siguran sam u to da je to dobra prilika za predstavljanje ukupnih potencijala privrede Srbije i Vojvodine, i tu priliku ćemo iskoristiti na najbolji mogući način i kroz prezentaciju naše ukupne politike za privlačenje domaćih i stranih investicija, ali i kroz prezentaciju pojedinačnih firmi i privrednika s ovih prostora.
On dodaje i da će drugog dana manifestacije u Celju biti održan značajan međunarodni poslovni forum Srbija–Slovenija–Hrvatska, koji će doprineti jačanju ekonomske saradnje kompanija i preduzetnika na području nekadašnjeg zajedničkog tržišta.
On je naglasio da Srbija u poslednjih nekoliko godina u privrednom i ekonomskom smislu postiže dobre rezultate i da politika Pokrajinske vlade i tih osam gradova jeste usmerena u tom cilju – privlačenju investicija i stvaranju novih radnih mesta. Zajednički nastup na svetskom investicionom tržištu, kako je naveo, jedan je od modela da se ti najvažniji ciljevi ostvare.
Podsećamo, u skladu sa Sporazumom o zajedničkom nastupu na međunarodnim sajmovima, Vojvodina se sredinom aprila ove godine predstavila na Sajmu turizma u Pekingu, koji okuplja 4.300 kineskih i više od 450 internacionalnih kompanija iz 70 zemalja. Nosioci organizacije nastupa Vojvodine na tom sajmu bili su Turistička organizacija Vojvodine i Turistička organizacija Srbije, uz podršku Pokrajinske vlade i Razvojne agencije Vojvodine, zajedno s turističkim organizacijama Novog Sada, Subotice, Zrenjanina, Kikinde, Vršca, Sremske Mitrovice, Pančeva i Sombora.
Upitan o efektima Sajma u Pekingu, Milićević navodi da se pokazao kao odlična prilika da potencijalnim turistima iz Kine približimo ponudu Vojvodine, s obzirom na to da je lane zabeležen veliki porast broja dolazaka u Srbiju upravo iz Kine.
– Tendencija rasta broja kineskih turista koji posećuju Srbiju je nastavljena. U periodu januar–jun 2018. godine zabeleženo 42.226 dolazaka turista iz Kine, što je 97,9 odsto više nego u istom periodu prošle godine. Ostvareno je i 68.412 noćenja, što je 76,3 odsto više nego u istom lanjskom periodu – naglasio je Milićević.
U 2017. godini na nivou Vojvodine zabeleženo je 8.034 noćenja turista iz Kine, što čini povećanje od 230 odsto u odnosu na 2016, kada je u Vojvodini bilo 964 dolazaka i 2.446 noćenja turista iz Kine.
E. Marjanov