Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

VOJVOĐANSKO “P” PROJEKAT OD NACIONALNOG ZNAČAJA Prvi banatski auto-put spojiće četiri grada

09.04.2024. 09:32 09:47
Piše:
Foto: screenshot / RTS

Pripreme za gradnju auto-puta Beograd – Zrenjanin – Novi Sad su u toku, što, između ostalog podrazumeva raščišćavanje terena i trasiranje buduće saobraćajnice. Izvođač radova je kineska kompanija „Šandong haj spid grup“ (Shandong Hi-Speed Group), a otvoreno je gradilište u Jabučkom ritu, udaljeno osam kilometara istočno od magistralnog puta Beograd–Zrenjanin.

Projekat od posebnog značaja, koridor „Vojvođansko P“ u sistemu putne mreže Srbije predstavljaće osnovnu vezu na pravcu sever-jug, budući da povezuje Vojvodinu i Beograd, centralne i severne delove države. Nastavak tog državnog puta, severno od Zrenjanina ka Kikindi i zapadno ka Novom Sadu, predstavlja važnu vezu ka Mađarskoj - međunarodnom putu E-75.

Prvi auto-put na teritoriji Banata počinjaće od petlje Ovča na severnoj tangenti obilaznice oko Beograda, a završavati se u zoni administrativnog područja grada Novog Sada (naplatna stanica). Saobraćajnica dužine 105 kilometara, spojiće Beograd, Pančevo, Zrenjanin i Novi Sad, ali i opštinu Opovo. Prostornim planom obuhvaćena je površina 4.095 hektara, a na trasi budućeg koridora, koji će na teritoriji četiri grada i opštine imati nekoliko saobraćajnih petlji, predviđena je gradnja četiri velika mosta - dva preko Tamiša i preko Begeja i Tise. Osim toga, planirana su i četiri mosta preko kanala i prolaza za put.

Izgradnjom te saobraćajnice stanovnici Zrenjanina i okolnih mesta brže će se uključivati na Koridor deset, a od Novog Sada do Zrenjanina će se, kako je procenjeno, stizati za oko 25 minuta. 

Gradnja auto-puta „Vojvođansko P“ najavljuje se još od 2019. godine, dok je početkom 2020. sa kineskom kompanijom „China Shandong International Economic and Tehnical Coorporation Group“ potpisan Memorandum o razumevanju i izradi planske i tehničke dokumentacije za izgradnju.


Teren ravan, ali mnogo je reka i kanala

Projekat jeste zahtevan jer je saobraćajnica duga, i ispresecana kanalima i rekama, kaže inženjer Lu Junfeng. Međutim, ne očekuje da će biti problema, jer je teren celom dužinom ravan.

„Za nekih mesec dana, zavisi od odobrenja za građevinsku dozvolu, počinje na trasi da se ispituje humus, ispituje se zemljište, a pesak koji se osuši počeće da se ugrađuje u trasu. Naša laboratorija je već uzela da ispituju uzorke tla za nasip. Rezultat je pozitivan i može da se ugradi. Mostovi će biti zahtevni jer ih mnogo ima. Za njih je u pripremi projektna dokumentacija i čim bude spremna poslaćemo mehanizaciju i ekipe da ih grade”, rekao je Lu Junfeng za RTS.


Vlada Srbije formirala je inače i radnu grupu za realizaciju projekta „Izgradnja auto-puta Beograd (Borča)-Zrenjanin i Zrenjanin-Novi Sad“, čiji je zadatak, kako je u odluci navedeno, saradnja sa kompanijom „Šandong haj spid grup“ radi definisanja elemenata i predloga teksta komercijalnog ugovora u cilju izgradnje tog auto-puta. Imajući u vidu da je s investitorom, Koridorima Srbije potpisan komercijalni ugovor, stekli su se uslovi za početak pripremnih radova i projektne dokumentacije. Kako je ranije objašnjeno, izvođač  planira da se projektna dokumentacija odrađuje u fazama, u skladu s eksproprijacijom zemljišta i mogućnošću ulaska na posed, pa će se izvođenje radova usklađivati  s tim.

Kineska kompanija ima u planu da, kako je najavljeno, u jednom trenutku gradilište bude otvoreno i u blizini Zrenjanina, te da se u isto vreme izvode radovi iz oba pravca. Predviđeno je da se auto-put u Beogradu spoji sa obilaznicom kod Ovče, a najpre će biti izgrađena deonica od petlje „Ovča“ do petlje „Glogonj Jabuka“.

J. Vukašinović

Foto: Prinskrin RTS

Piše:
Pošaljite komentar