Prvi startapovi iz Srbije osvajaju tržište Kine
24.02.2021.
17:30
17:33
Komentari (0)
BEOGRAD: Tri srpska startapa "B-Freš", "ServerBajts" i "Glober" pobednici su onlajn takmičenja "Serbia to Čajna", pa će ogromnom kineskom tržištu ponuditi inovativna softverska rešenja i "formulu" za produžetak svežine namirnica.
Uz podršku Privredne komore Srbije (PKS) i kineskih partnera, dobili su priliku da se povežu sa investitorima i finansijskim savetnicima, stvaraju i prodaju inovativne proizvode u Kini i nastave dalji rast i razvoj. Zbog pandemije, prvo će otvoriti virtuelnu kancelariju u okviru Nihub-a, kineskog akceleratora i inovacionog centra za startape iz inostranstva i dobiti besplatno finansijsko savetovanje, objavila je PKS.
Kako je Kina najveći svetski izvoznik igara, ovo je prilika za širenje našeg biznisa, navodi Dejan Dimčić, suosnivač kompanije koja pomaže programerima i kompanijama da brže razviju svoje igre korišćenjem samo jedne backend platforme.
Osim logističke podrške Nihub-a važno je i povezivanje sa velikim igracima na polju razvoja igara i potencijalnim investitorima u gejming industriji.
"Takmičenja, kao i svaka prilika za predstavljanje startapa, bitan je period u razvoju. To je šansa da se svet upozna sa proizvodom, da dobijete validne kritike i ostvarite nove konekcije i partnerstva", objašnjava Dimčić.
Kada se steknu uslovi za putovanja i korona virus stavi pod kontrolu, predstavnici tri startapa otputovaće u sedište Nihub-a u Hangžou, gde godinu dana mogu besplatno da koriste poslovni prostor u akceleratoru.
Kompanija "B-Freš Tehnolodžiz" pruža inovativna rešenja za produžetak svežine namirnica čime rešavaju problem prehrambenog otpada.
"Nadamo se da ćemo uspeti da uspostavimo kontakte sa investitorima, pokrenemo proizvodnju u Kini i nademo partnere za licenciranje naše tehnologije", kaže Zorica Branković direktorka kompanije "B-Freš Tehnolodžiz".
Proizvodi ove kompanije su biopolimerne emulzije sa antimikrobnim i antioksidativnim svojstvima koje duplo produžavaju rok trajanja hrane.
U kompaniji "Glober" ne kriju zadovoljstvo i velika očekivanja od saradnje sa kineskim inovativnim centrom.
"Naš startap pruža platformu za strateško i operativno upravljanje prodajnim mrežama kompanijama u sektorima poput bankarstva i trgovine", rekla je Jelena Petković, direktor u "Globeru".
Domaći startapovi prepoznaju probleme na globalnom tržištu i nude univerzalna i kvalitetna rešenja, ističe direktor predstavništva PKS u Šangaju Jelena Grubor Stefanović.
"Kineska vlada uvela je niz podsticajnih mera i opredelila značajna sredstva za ulaganje u preduzetništvo, inovacije i visoke tehnologije. Kancelarija PKS u Šangaju prepoznala je to kao veliku šansu za povezivanje naših inovativnih kompanija sa partnerima u Kini. Srbija ima dobre startape i potencijal da se uspešno postavi na globalnoj tehnološkoj mapi, pa i u drugoj najvećoj ekonomiji sveta", kaže Grubor Stefanović.
Izvršni direktor Nihub-a ističe da su veoma zainteresovani za inovacije u Srbiji.
"Iako smo fizički veoma udaljeni, distanca ne postoji jer govorimo istim jezikom inovacija. Otkrili smo da Srbija ima razvijene visoke tehnologije, odlične kompanije i inovativni način razmišljanja. Ovo je samo početak odlične saradnje", poručuje Rondez.
Drago nam je što će srpske kompanije doći u Kinu, a radujemo se odlasku kineske delegacije u Srbiju, dodao je on.
Takmičenje "Serbia to Čajna" organizovali su krajem januara PKS i Nihub.
Partneri su NTP Beograd, NTP Niš, Poslovni inkubator Novi Sad, ICT HUB VENTURE, NiCAT klaster.