Udruženje pivara: Vest iz EU potvrda kvaliteta srpskog piva
BEOGRAD: Vest da su srpska piva druga najpopularnija u EU je samo potvrda da potrošači u Srbiji piju kvalitetno pivo koje se priprema od kvalitetnih domaćih sirovina, ističu u Udruženju pivara Srbije.
Veoma smo ponosni što naše članice već tri godine svrstavaju Srbiju na drugo mesto zemalja uvoznica piva u Evropsku Uniju, kaže Rebeka Božović, izvršna menadžerka Udruženja pivara Srbije povodom podatka Evrostata, da Srbija sa 48 miliona litara čini 12 posto uvoza piva u EU, odmah iza Meksika.
Pivo se u Srbiji proizvodi po najvišim standardima kvaliteta, od sirovina koje se više od 89 odsto nabavljaju u Srbiji za koje se izdvaja 119 miliona evra, naglašava Božović.
Dodaje da se najvažniji poljoprivredni sastojak, koji predstavlja “dušu piva” - ječmeni slad - čak 98 posto nabavlja lokalno, a za njegovu nabavku se izdvaja 18 miliona evra.
Od 2015. godine, u nabavkama srpskih pivara figuriše i domaći hmelj, čiji je udeo u ukupnim kupovinama te sirovine tada iznosio skromnih 2,0 odsto, ali je već naredne godine taj udeo porastao na devet procenata, i iznosio 155.000 evra.
Nabavka srpskog hmelja iz godine u godinu raste, što predstavlja podsticaj za razvoj srpske poljoprivrede, dodaju u Udruženju pivara Srbije.
Podsećaju takođe da je avgust mesec u kojem uživaju sve pivopije u Srbiji, budući da se prvog petka u mesecu proslavlja Svetski dan piva, a zatim se tokom celog meseca slavi na pivskim festivalima - najstarijem u Zrenjaninu i najvećem u Beogradu, Beerfestu, ali i na sve popularnijem Lovefestu i nezaobilaznom festivalu trube u Guči.
Najveće pivare okupljene u Udruženju pivara Srbije, pokrivaju više od 95 odsto domaćeg tržišta.
Udruženje pivara Srbije sa svojim članicama - Apatinska pivara, Karlsberg Srbija, Maltineks sladara i Hajneken Srbija, posebno se zalažu za promociju odgovorne konzumacije piva.
Iz Udruženja navode da su njihove članice utvrdile i Kodeks odgovornih komercijalnih komunikacija i da zajedno s Udruženjem konstantno rade na informisanosti i edukaciji, posebno mladih, o odgovornoj konzumaciji i realizuju specifične akcije na samim festivalima, od besplatnih alko testova do besplatnog bezbednog prevoza s festivala.