MLEKOMATI, ZA SADA, UKLONJENI S PIJACE: Novosađani radije mleko u tetrapaku
NOVI SAD: Na mlekomatima, postavljenim ispred novosadskih pijaca, doskora je bila moguća kupovina svežeg, punomasnog kozjeg i kravljeg mleka. Međutim, pre nekoliko dana automati su uklonjeni sa svih lokacija u gradu, gde je korisnicima uskraćena mogućnost da toče mleko na potpuno inovativan način - samo jednim pritiskom „na taster”.
Kako bismo saznali zašto novog patenta više nema ispred novosadskih pijaca, kontaktirali smo mlekaru koja ih je postavila.
- Mlekomati su na godišnjem servisu i u toku je analiza prethodnog poslovanja u Novom Sadu - objasnili su za „Dnevnik” iz mlekare „Karpe diem” - Kada utvrdimo koliko je ovo poslovanje finansijski isplativo, donećemo odluku da li će mlekomati ponovno biti dostupni konzumentima.
Sagovornici iz mlekare ističu da je reklamni plan temeljno razrađen, ali da u svesti potrošača još uvek nije dovoljno razvijena ideja o slobodnom prilasku mašini i kupovanju namirnice na takav način. Kako kažu, potrošačima je potrebno više vremena da steknu poverenje u ovaj patent, nakon čega će njegov uspeh u Novom Sadu, nadaju se, biti i više nego moguć.
U ponudi na mlekomatima sveže kravlje mleko bilo je dostupno za 150 dinara po litru, kozje za 200 dinara, a plastična ambalaža za 20. Ova namirnica u mlekarama može da se nabavi za 150 dinara, dok litar dugotrajnog kravljeg mleka u marketima košta od 150 do 230 dinara. Budući da ovaj proizvod u mlekomatima nije bio skuplji od istog u mlekari ili marketu, pitali smo sugrađane šta misle o novom patentu i koliko često su koristili usluge mlekomata.
Kako smo zaključili iz razgovora sa sugrađanima, kupovina mleka na taster nije se pokazala kao idealno rešenje.
Dok jedni sveže mleko nabavljaju po nižim cenama kod proverenih mlekara, drugi su navikli da pazare u marketima, gde su, kako kažu, svi proizvodi na jednom mestu i na dohvat ruke.
Među njima ima i mišljenja da je bila neophodna prikladna promocija usluge i proizvoda, uz objašnjenje starijim sugrađanima kako da koriste automat.
- Vlasnici nisu dovoljno približili ljudima ideju - rekla je sugrađanka Milanka Padić, koja je na putu do posla svakodnevno prolazila pored mlekomata. - Usluga i proizvod nisu dovoljno reklamirani, pa se ljudi nisu dovoljno zainteresovali za takav vid kupovine. Na primer, ni mene ni moje kolege nije zanimalo kakve su cene, kvalitet, način upotrebe. U startu nismo dobili dovoljno informacija, koje bi nas pokrenule da se interesujemo.
Tekst i foto: A. Čegar i D. Klašnja