Pindžo: Veći devizni priliv od turizma
Za prvih devet meseci ove godine ostvareno je povećanje deviznog priliva od turizma od oko 11 odsto, a ako se takav trend nastavi do kraja godine, devizni priliv
bi mogao da premaši cifru od milijardu evra.Pomoćnica ministra trgovine, turizma i telekomunkacija Renata Pindžo rekla je da je u tom periodu ostvaren devizni priliv u iznosu od 758 miliona evra.Verujemo i očekujemo da ako se taj trend nastavi, da ćemo preći brojku od milijardu evra, rekla je Pindžo Tanjugu i dodala da je prošle godine priliv iznosio 945 miliona evra.
"Mi smo zadovoljni rastom i još jednom rekordnom godininom s jedne strane, a sa druge strane, vidljivo je da su potencijali ogromni i da srpski turizam može zabeležiti još mnogo bolje rezultate", istakla je Pindžo.U narednom periodu, dodala je, važno je raditi na edukaciji kadrova, potom završiti infrastrukturne projekte, a država će nastaviti sa podsticanjem daljeg razvoja turizma i u 2017. godini.
"I podrška preduzetništvu u vidu povoljnih kreditnih sredstava biće nastavljena tokom iduće godine, kao i podrška projektima promocije turzima", istakla je Pindžo.Pomoćnica ministra turizma ističe da iz godine u godinu raste interesovanje stranih turista da posete Srbiju.
Ono što nas raduje je to da ipak ne posećuju samo Beograd, već i druga mesta u zemlji, oni sada dolaze i putuju po Srbiji. Broj stranih turista raste permanentno svih ovih godina , a ove godine za prvih devet meseci ostvaren je rast od 12 odsto", precizirala je Pindžo.
Tursiti sada posećuju kako naše planine, tako i Novi Sad zbog "Egzita", ali i banjska mesta.Kako kaže, raduju i najave da će turisti prestonicu Srbije posetiti u velikom broju i tokom novogodišnjih praznika, jer su u nekim ugostiteljskim objektima kapaciteti za taj period već popunjeni.
Što se tiče domaćih turista, i tu su zabeleženi pomaci, a akcija podele vaučera dala je očekivane rezultate, ističe Pindžo i dodaje da će biti nastavljena i iduće godine, s tim da će za građane biti opredeljeno više vaučera - 60.000.Sledeće godine, kako kaže, planirana je snažna turistička promocija u saradnji sa privatnim sektorom.
"Pokušaćemo da se fokusiramo na tržišta odakle postoji tražnja, odnosno da koordiniranim radom napravimo dobar efekat sa privatnim sektorom kako bi se ostvarili još bolji rezultati", kazala je Pindžo.Izazov su, kako je precizirala, tržište Bliskog istoka, budući da je Srbija ukinula vize za kineske turuste, a i obratno.
"Srbija je inicijator brojnih projekata i inicijativa kako bi što spremnije dočekala turiste iz Kine, Koreje i Japana. Svesni smo činjenice da turisti iz udaljenih destinacija pa čak i iz Irana žele da ponude širu ponudu koja obuhvata minimum dve do tri destinacije, tu su aktivnosti u toku i verujemo da će iduća godina jako dobra što se toga tiče", ističe Pindžo.
Promocija destinacija u predstojećoj godini biće "agresivnija", kako preko društvenih mreža, tako i posebnih kanala, onlajn putem…Pindžo ističe da se potencijali ogledaju i u boljem korišćenju Dunava, odnosno Podunavlje koje je prepoznato kao važna destinacija koja može mnogo da ponudi strancima.
Poznato je da vlada veliko interesovanje za nautički turizam, kruzing, bicikizam i o tome takođe treba razmišljati, kaže ona."Vidljivo je da raste broj biciklista i biciklističke rute su sve više u fokusu kod evropskih turisuta, koji mnogo više troše nego drugi turisti koji recimo putuju brodovima, jer ne nose previše stvari sa sobom", kaže sagovornica Tanjuga.
Ona se osvrnula i na ciljeve zacrtane u Strategiji razvoja turizma za period od 2016- 2025. koja je nedavno usvojena, a osnovni cilj je da Srbija do tada postane konkurentna turistička destinacija i prepoznata u globalnim razmerama.
"To je ključni cilj i podrazumeva i potpuno održiv razvoj turizma u Srbiji", rekla je Pindžo istučići da je turizam jak i važan sektor koji može da pokrene i mnoge druge resore u privredi, kao i da utiče na dodatno zapošljavanje velikog broja ljudi, što direktno, što indirektno.
Takođe, predviđeno je definisanje turističkih proizvoda koje zemlja može da ponudi kao i 18 ključnih destinacija koje će biti prioritet za razvoj i ulaganje kako javnog, tako i privatnog sektora.
"Nama je cilj da stvorimo uslove i ambijent za to privatni sektor nađe interes da ulaže u turizam. Verujemo da ćemo u kordinaciji sa ostalim resorima, ali i privatnim sektorom i civilnim društvom postići zacrtane ciljeve", kaže Pindžo.
Prema njenim rečima, Strategija polazi od pretpostavke da će osnovni infrastruktrni projekti biti realizovani, da će u dogledno vreme doći i do otvaranja nekog manjeg aerodroma za potrebe turizma posebno kad je je Zapadna Srbija u pitanju i bolje stavljanje u funkciju ukupnog ekonomskog ali i turističkog razvoja Dunava.
"To su osnovne pretpostavke od kojih smo krenuli, gde smo projektovali mogući rast u narednom 10-ogodišnjem periodu", rekla je Pindžo.Srbija, istakla je, ima velike potencijale i za razvoj zdravstvenog turizma.Kako kaže, u tome banje nisu jedini segment, već tu se računaju i neke druge usluge koje se mogu podvesti pod zdravstveni turizam poput stomatoloških, hiruških…
"Banjama nedostaje ulaganje privatnog sektora u smeštajne kapacitete, dodatne atrakcije, bolje upravljanje destinacijama, promocija, i na tome će se raditi u narednom periodu, odnosno na rešavanju imovinsko - pravnih odnosa kako bi privatni kapital bio zaintersovan da investira", rekla je Pindžo.