Oko 40 odsto građana smatra boljom svoju finansijsku situaciju
BEOGRAD: Građani Srbije najviše brinu o tome da kako da zadrže posao, ali skoro 40 odsto njih smatra da je sada u boljoj finansijskoj situaciji nego pre pet godina, pokazuje novo istraživanje agencije Nilsen (Nielsen).
Na pitanje o finansijskoj situaciji, dva odsto učesnika u onlajn anketi Nilsena u Srbiji odgovorilo je da nema nikakvih novčanih problema.
Ipak, veliki broj građana i sada, kao i pre pet godina, nema previše prostora da novac potroši na ono što se uobičajeno ne smatra osnovnim životnim potrebama, a kada ima - troši ga na lične elektronske uređaje, navodi se u saopštenju Nilsena.
Prema rezultatima istraživanja, četvrtina građana oseća se komotno dok troši svoj novac, a ohrabruje podatak da čak 39 odsto ispitanika smatra da se sada nalazi u boljoj finansijskoj situaciji nego pre pet godina.
Statistika kaže da dve trećine potrošača u Srbiji prevashodno troši finansijska sredstva na osnovne životne potrebe, i utisak anketiranih jeste da je potrošačka korpa poskupela, budući da više od polovine njih smatra da na namirnice sada troši više novca nego pre pet godina.
U tome građani Srbije nisu usamljeni, jer i 47 odsto ispitanika obuhvaćenih istom anketom u Hrvatskoj ocenjuje da su im se uvećali izdaci za hranu.
U Srbiji 46 odsto potrošača ocenjuje da i na komunalne usluge izdvaja više nego što je to bio slučaj pre pola decenije.
Dobra vest je da građani Srbije revnosno prate razvoj novih tehnologija, s obizrom na to da se elektronski uređaji nalaze na prvom mestu među kategorijama premijum proizvoda koji se kupuju, ukoliko se za njih ima novca.
Elektronika se, pokazuje anketa, kupuje više od odeće i obuće, mesa ili morskih plodova, kozmetike i mlečnih proizvoda, navodi se u saopštenju.
Jedna stvar se, ipak, nije promenila - sigurnost zaposlenja i dalje se nalazi na prvom mestu najvećih briga potrošača u Srbiji. Tek na drugom mestu nalazi se zdravlje, nakon toga brinemo o ratu i ekonomiji, pa o političkoj stabilnosti, a zatim o balansu između poslovnog i privatnog života
Rezultati do kojih je došao Nilsen pokazuju da postoje generalno pozitivni trendovi koji se ogledaju u indeksu poverenja potrošača (ČI), koji je u 2018. porastao sa 69 na 78 i dostigao najveću vrednost od kad se meri u Srbiji.
Poređenja radi, u poslednjem kvartalu 2015. indeks poverenja potrošača bio je 61.
Primetno je da potrošački optimizam u Srbiji raste iz godine u godinu i sada se potpuno približio nivou optimizma u zemljama Adriatik regiona - u Hrvatskoj je 80, a u Sloveniji 87, prema rezultatima istraživanja agencije Nilsen.