Pošta Srbije nije povećala cene međunarodne dostave
BEOGRAD: Državna sekretarka u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija Tatjana Matić saopštila je da Pošta Srbije tokom ove godine nije menjala cenovnik međunarodnog poštanskog saobraćaja.
Ona je tako odgovorila na plasiranje različitih informacija u javnosti u vezi sa porastom poštarina paketa jedne od najvećih internet prodavnica u svetu Aliekspresa i dodala da Pošta Srbije nije uvela nikakve nove dodatne troškove, navodi se u saopštenju Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija.
Matićeva kaže i da Pošta Srbije nije povećala cene dostave paketa građanima u okviru pružanja univerzalne poštanske usluge, kao ni cene podnošenja poštanskih pošiljaka na carinski pregled.
Navela je da razloge za promene trgovinske prakse Aliekspresa ne treba tražiti na državnom nivou, niti u međusobnim odnosima Srbije i Kine, koji su "tradicionalno dobri i posebno važni za obe države", već da su trenutne promene nastale zbog otežanog odvijanja transporta u celom svetu usled globalne pandemije.
Kako je pojasnila, zbog prekida i usporavanja transporta, kao i neočekivano velikog broja pošiljki u okviru e-trgovine, došlo je do opterećenja logističkih skladišta poštanskih operatora širom sveta.
Matićeva je istakla da se očekuje da će nakon smirivanja i okončanja pandemije u globalnim okvirima naši građani ponovo biti u mogućnosti da naručuju i kupuju veliki broj proizvoda sa uslugom besplatne dostave ili uz iznose poštarina kao što su bili pre pandemije.