LUDI KAMEN IMA SVOJU CENU Skupa stolica, evo koliko morate izdvojiti
Priprema i organizacija venčanja zahteva mnogo pripreme, vremena, novca, a naravno i živaca.
To nije ni lako ni brzo uraditi, a uz to treba dobro znati s koliko se para raspolaže i gde ih i kako najpametnije utrošiti. Koliko organizacija svadbe košta zavisi od mnogo toga jer i sadrži mnogo toga: broj zvanica, mesto gde se svadba priprema, grad u kojem održava, ponude hrane i pića, vrste muzike, fotografa... Naravno, bitna je debljina novčanika, a računica je jednostavna - cena po osobi nije ispod 30 evra, pa trošak za restoran može da premaši iznos od više desetina hiljada evra.
To je tek deo troška, ukazuju oni koji se ovim poslom bave jer je, po rečima predsednika Udruženja „Ivent industrija Srbije” Boška Bubanje, za proseečnu svadbu potrebno i do 20.000 evra.
- Cena po osobi u restoranima u Beogradu je oko 50 evra, recimo, u Novom Sadu, Nišu i Kragujevcu oko 40 evra, dok u manjim mestima u Srbiji po osobi treba izbdvojiti od oko 32 evra pa naviše - kaže Bubanja. - Ukupni troškovi za prosečnu svadbu u Srbiji, a to znači 200 ljudi, kreću se između 18.000 i 20.000 evra. Oko polovine troška odlazi na restran, a ostalo za muziku, dekoraciju, torte, fotografa, video snimanje, venčanicu, odelo, burme, frizera...
Da li bi trošak bio veći ukoliko bi se ovaj posao prepustio nekom drugom, kome je to i delatnost, teško je reći, ali oni koji se bave organizovanjem masovnih događaja kažu da može, ali i ne mora. I u Srbiji je sve više organizatora masovnih događaja, pa, naravno, i venčanja. Takve agencije u mnogim zemljama odavno postoje i i obavljaju sve poslove pripreme venčanja - prostor, muzika, dekoracija, hrana, piće, transferi, hotel...
I u Srbiji se angažuju organizatori, ali kad su venčanja u pitanju, po rečima predsednika Udruženja „Ivent industrija Srbije” Boška Bubanje, sporadično. On ukazuje da neke agencija organizuju masovne događaje i nude kompletnu uslugu, ali ima i organizatora koji u svojim objektima mladencima nude mogućnost asistenciju prilikom organizovanja venčanja koju oni mogu, ali i ne moraju da prihvate.
- I dok je u inostranstvu angažman organizatora venčanja uobičajen, u Srbiji za sada to još uvek nije uzelo maha, odnosno nema puno onih koji taj posao prepuštaju profesionalcima. Najčešće se na to odlučuju maldenci koji ne žive u Srbiji i nemaju ni dovoljno vremena a ni kontakata da sve urade sami. Po pravilu, ta se usluga plaća, ali u kojoj mesri to utiče na cenu - zavisi od mnogo faktora. Naime, oni koji se ovim poslom bave i dobro rade svoj posao u poziciji su da mladencima obezbede povoljnije uslove, odnosno niže cene nego što bi bile kada se to radi samostalno.
D. Mlađenović
Vlasnica novosadske Agencije za organizaciju događaja EONS Maja Majtan ukazuje da se najveći broj dogovora prilikom organizacije svadbi ostvari prilikom zakupa objekta u kojem će se ona odvijati, te da se organizator najčešće angažuje kad su mladenci/klijenti zainteresovani za neke druge prostore.
- Organizator događaja najčešće se angažuje kada se događaj odvija na otvorenom prostoru, salašima, vinogradima, reci... i iako se još uvek dešava sporadično, sve je češće - kaže Maja Majtan. - Angažman organizatora ne mora da znači veći trošak nego kada se to radi samostalno, ali svakako ima prednosti jer se štedi na vremenu i smanjuje stres, pošto ceo posao radi neko drugi koji vodi računa da sve - od početka do kraja - protekne u najboljem redu.
Po njenim rečima, organizatori događaja se uglavnom angažuju za pripremu drugih događaja na kojem se okuplja više ljudi, poput korporativnih događaja, tim bildinga... Tada se u dogovoru s kompanijom/klijentom organizuju sve - od tehničke podrške do transfera, hotela, aktivnosti, a sve u skladu s budžetom kojim se raspolaže.