JOŠ 16 NOVIH PROIZVODA PO BOLJOJ CENI, širi se akcija države OD SUTRA
Akcija „Bolja cena - cena za narod” biće od srede proširena za još 16 novih kategorija proizvoda, objavilo je Ministarstvo unutrašnje i spoljne trgovine, a najavio preksinoć predsednik Srbije Aleksaandar Vučić.
To su: brašno tip 500 i tip 400, suncokretovo ulje, kiselo mleko, margarin, sirni namaz, crni luk, pasulj, kupus, pašteta, viršle, smrznuti grašak, džem, keks, pasta za zube i sapun. Akcija će trajati do 31. decembra, a proizvodi koji su deo akcije u prodavnicama će biti jasno označeni znakom „Bolja cena” kako bi potrošačima bilo lakše da ih nađu na polici i kupe.
- Na listi ukupno imam 37 proizvoda. To su dobre vesti za ljude, građane. Mi smo to uradili iz još jednog razloga, mi smo targetirali one proizvode koji najviše utiču na stopu inflacije, želimo da inflaciju spustimo na ispod osam odsto do kraja godine - rekao je Vučić.
- Izuzetno sam zadovoljan odazivom trgovaca i proizvođača, vidljivošću akcije i njenim efektima. „Bolja cena” je zajednička akcija i inicijativa države i maloprodavaca, i njen osnovni cilj je da zaštitimo standard građana i pomognemo im da za svoj teško stečen novac mogu da kupe što više proizvoda. Napomenuo bih da građani ne treba da brinu jer proizvoda iz akcije „Bolja cena” ima dovoljno i biće dostupni na rafovima svih maloprodajnih objekata u zemlji, a podsećam da je ova akcija aktivna u više od 2.500 prodavnica na celoj teritoriji Srbije”, rekao je juče ministar trgovine Tomislav Momirović i dodao da će se potencijalna preprodaja proizvoda oštro sakcionisati.
Potpredsednik vlade i ministar finansija Siniša Mali izjavio je da Vlada Srbije konstantno je naglasio da se inflacija od aprila nalazi na silaznoj putanji, i da smo uspeli uspešno da je savladamo, te da očekujemo da ona do kraja godine iznosi oko osam odsto. „Imamo realan rast dohotka građana, i istovremeno se borimo za dalje snižavanje cena osnovnih životnih namirnica, što građanima Srbije mnogo znači, i zato što mogu povoljnije da kupuju, i zato što vide da je njihova država tu za njih i da brine o njima”, naglasio je ministar Siniša Mali.
Govoreći o akciji „Bolja cena” Vučić je naveo da svako ima pravo da kritikuje, daje drugačije sudove. Međutim, kako kaže, važno je šta misle građani. Kaže da Srbija mora da brine o običnim ljudima, s obzirom na inflaciju koja je uvezena. Obavestio je da je u jednom trgovinskom lancu 1.860 odsto povećana prodaja parizera. Komentarišući napade na njega zbog pomenute akcije, istakao da se sasvim slučajno u korpi sa proizvodima kojima je snižena cena, našao i parizer. „Nemam ja problem da uzmem i kilo svinjskog vrata, niti kilo teletine. I lagao bih kada bih to rekao. Oni koji me kritikuju, taj problem imaju neuporedivo manje jer su neuporedivo bogatiji od mene”, ocenio je Vučić. Dodao je da za razliku od njih, ljudi koji imaju neuporedivo manja primanja ne mogu da priušte te proizvode svakoga dana.
Akcije „Bolja cena - cena za narod”, koja je počela 13. septembra i trajaće do 31. decembra 2023. na konstantnom režimu „akcije” nalazi se sledećih 36 kategorija: mleko, jogurt, sir beli kriška, jabuke, krompir, testenina, pileće meso (trup), salama u omotu, bezalkoholni napici, kafa, hrana za bebe, šampon za bebe, kupka za bebe, dečije pelene, šampon za odrasle, kupka za odrasle, toalet papir, higijenski ulošci, deterdžent za pranje sudova, deterdžent za pranje veša, brašno TIP 500 i TIP 400, suncokretovo ulje, kiselo mleko, margarin, sirni namaz, crni luk, pasulj, kupus, pašteta, viršle, smrznuti grašak, džem, keks, pasta za zube i sapun, navedeno je u saopštenju.
Vučić je demantovao tvrdnje nekih opozicionih medija, da je u Hrvatskoj bolja situacija sa cenama, ističući da su kod nas ukupno gledano cene iz potrošačke korpe mnogo niže nekog kod njih.
- Oni nemaju toliko proizvoda na akciji. Ti mediji govore ne o tolikom broju proizvoda,već o cenama proizvoda različitih firmi. Mi kad vam pokažemo ovakav luk, svaki luk koji nađete biće ovakva cena, brašno takođe, ne morate da tražite specifičnog proizvođača. Mi smo napravili uporednu analizu baš oko cena kod nas i u Hrvatskoj i mislim da će građani biti zadovoljni. Jedino što imamo problem kada je reč o svinjskom vratu, junetini i teletini i po tom pitanju nešto ćemo morati da uradimo. To sam najavio još pre dva meseca. Sve drugo je mnogo, mnogo niže u odnosu na njih, ne računajući uvozne sireve – preneo je Vučić.
Tako se iz analize vidi da je, primera radi, kilogram brašna tip 400 u Hrvatskoj 83 centa, kod nas 54, potom 10 jaja koštaju kod njih 2,45 evra, kod nas 1,71 evro, dok 80 do 100 grama mlečne čokolade u komšiluku košta 1,29 evra, a u Srbiji 85 centi. Pola litre pasiranog paradajza je u Zagrebu 1,09 evra, a u Srbiji 44 centa. Istovremeno, Hrvatska nema na akciji mnoge proizvode koji u Srbiji nose oznaku “ Bolja cena”, među kojima su i parizer, kafa, kašica za bebe, sok od jabuke, džem, keks, crni luk, grašak, deterdžent...
Podsetimo, od 13.septembra pojeftinilo je 20 proizvoda: mleko, jogurt, sir beli kriška, jabuke, krompir, testenina, pileće meso (trup), salama u omotu, bezalkoholni napici, kafa, hrana za bebe, šampon za bebe, kupka za bebe, dečije pelene, šampon za odrasle, kupka za odrasle, toalet papir, higijenski ulošci, deterdžent za pranje sudova, deterdžent za pranje veša. Pileći parizer čija je redovna cena 399 dinara, sada košta 259,99 dinara; jogurt umesto 164,9 dinara košta 139,9; deterdžent za posuđe umesto 126 dinara, 69,9 dinara. Špagete koje su koštale 75 dinara, koštaju 49,9 dinara; dugotrajno mleko umesto 109,9 košta 95. Jeftiniji je i to za 40 dinara sok od jabuke i košta 80 dinara; krompir umesto 99 sada košta 60 dinara; domaći začin koji je koštao 70 dinara sada je 50 dinara; šampon za bebe od 107,9 dinara sada je 69,99 dinara; a kafa 100 grama koja je koštala 139,9 dinara košta 89,9 dinara.
E. D.