Akcijska ponuda AIK banke - fleksibilna oročena štednja
BEOGRAD: U susret Nedelji štednje, koja se obeležava od 29. oktobra do 2. novembra, banke u Srbiji nude set štednih proizvoda klijentima, čime nastoje da podignu svest građana o značaju štednje, ali i kulturu izbora finansijske institucije kojoj će poveriti svoj novac.
Poslednjih godina u Srbiji beleži se trend rasta štednje, a bankari poručuju da visina kamatne stope na štednju, iako jedan od bitnih elemenata u celoj ponudi, svakako nije i najbitniji element prilikom donošenja odluke gde će građanin položiti svoja sredstva.
Krucijalno je da banka u koju se novac polaže bude jaka, stabilna, sa dugoročnim ciljevima, koja osluškuje potrebe svojih klijenata, da ima ponudu koja može da ispuni potrebe svakog klijenta ponaosob, kaže Danilo Đurović, član Izvršnog odbora AIK Banke, koja je prošlu godinu zavšila sa 1,2 milijarde evra ukupne štednje.
Važno je, dodaje, i da banka ima odgovarajuće dugoročne razvojne planove, održiv rast i svetlu budućnost.
To je ono što mi u AIK Banci pominjemo kao ključne faktore prilikom izbora banke, kaže Đurović i naglašava da je AIK Banka jedina domaća privatna banka koja je iskoračila na tržište EU kupovinom dela akcija u slovenačkoj Gorenjskoj banci i time ispunila veoma rigorozne kriterijume koji su potrebni da bi se uopšte moglo ući na tržište EU.
Klijenti koji izaberu neki od ovih proizvoda će biti u mogućnosti da u bilo kom momentu, bez obzira na period isteka oročenja, ukoliko za to imaju bilo kakvu potrebu, podignu sredstva, a da u isto vreme za to dobiju kamatnu stopu koja je značajno viša od kamantne stope za štednju po viđenju", naglasio je Đurović.
Ukoliko se, pak, kako je rekao, klijenti odluče na duže rokove i da svoju štednju drže oročenu do isteka oročenja, dobiće još i višu kamatnu stopu.
Nesporan je, kaže Đurović, trend rasta i devizne i dinarske štednje i u AIK Banci što, ističe, pokazuje da su je klijenti prepoznali kao jaku i stabilnu banku i ukazali su joj poverenje, a i banka im, s druge strane, nudi odgovarajuće proizvode.
Iako je i dalje dominatna štednja u evrima, Đurović kaže da je poslednjih godina jak trend rasta dinarske štednje.
Rezultat toga su upravo ove akcije koje se organizuju svake godine u okviru Nedelje štednje, koje su nesporno prethodnih godina uspele da podignu svest građana o značaju štednje i privuku građane da svoja sredstva povere finansijskim institucijama umesto da ta sredstva drže u svojim slamaricama, odnosno da ih investiraju potencijalno u neke projekte gde mogu izgubiti svoj novac, rekao je Đurović.
Upitan o osnovnim pokazateljima stabilnosti jedne banke, Đurović navodi više aspekata, među kojima je bitna poslovna istorija, ali i rezultati banke u smislu zadovoljstva klijenata i zaposlenih, finanisijski pokazatelji i rezultati koje banka ostvaruje.
Takođe, ne manje bitno je i strateška orijentacija banke, stabilan i dugoročan rast odnosno održiva budućnost. Treba naglasiti da svaka banka koja želi da bude lider na tržištu prati nove bankarske trendove i razvija kontinuiranu ponudu svojih usluga klijentima, kaže Đurović.
Građane savetuje da za svoje uloge izaberu banku koja je stabilna, pouzdana, dugoročno orijentisana na srpsko trižište i koja će posvetiti pažnju potrebama klijenata i ponuditi im proizvode koji ispunjavaju upravo njihove potrebe.
Veoma smo ponosni na naše rezultate u 2017. s obzirom da smo godinu završili sa 1,8 milijardi evra bilansne sume, sa preko 1,2 milijardi evra štednje, a u isto vreme smo uspeli da uvećamo našu bilansnu sumu za oko 19 odsto, odnosno da uvećamo nivo naših neto kredita za oko 33 odsto, ističe Đurović.