NIJE STO DINALA, ALI MOŽE DA POSLUŽI Automobili iz Kine kreću u napad na svetsko tržište IPAK, POVEDITE RAČUNA O OVOME
„Golf dvojka, malo prešao, direkt iz Nemačke“ nekada je važilo za idealan automobil prosečnog Srbina. Makar je tako bilo sve do sada.
Prošle godine Kina je prestigla Nemačku i, posle Japana, postala drugi najveći svetski izvoznik automobila. Situacija na našem tržištu je takva da se sve više na našim putevima mogu videti kineski automobili.
Boris Ćorović, generalni sekretar Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova, u razgovoru za Alo! istakao je da, iako uvoz kineskih automobila raste u odnosu na prošlu godinu, ekspanzija na evropsko tržište dogodiće se tek kada Kinezi budu počeli da prodaju električne četvorotočkaše.
- Kod nas postoje tri kineska modela automobila, a njihova prodaja beleži rast. Dosad je prodato oko 230 automobila - rekao je Ćorović, koji veruje da će Kina postati ozbiljan konkurent u automobilskoj industriji kada bude počela da prodaje električne automobile.
- Kinezi imaju tehnologiju da proizvedu jeftinije električne automobile, a pre svega bateriju koja čini 40 odsto vrednosti auta. Već je krenula navala na Evropu, a Evropska komisija ne može da se tržišno izbori s kineskim električnim automobilima, pa su pokušali raznim administrativnim zabranama da ograniče njihov prodor na tržište - rekao je Ćorović, i dodao da pri izboru automobila, osim zemlje porekla, i drugi faktori igraju bitnu ulogu.
- Ukoliko već razmišljate da postanete vlasnik automobila iz Kine, prvo što treba da uradite je da se raspitate o rasprostranjenosti servisne mreže. Takođe, da li su rezervni delovi dostupni i koliko morate da čekate na njihovu isporuku - ispričao je Ćorović za Alo.
Milan Božović, stručnjak za bezbednost saobraćaja, rekao je za Alo! da je za svakog kupca automobila najvažnije pitanje bezbednosti.
- Kada je reč o kineskim automobilima, važna je i servisna mreža. Ako se desi da vam se automobil pokvari u Pirotu, a servis postoji samo u Beogradu, onda morate da plaćate šlep, što je dodatni trošak - rekao je Božović, i dodao:
- Za vozilo je najvažnije da radi što duže, a ja sam se oduvek rukovodio time da je bolje kupiti polovni, provereni auto od novog. Imate razne modele kineskih automobila koji koštaju do 35.000 evra, za taj novac možete da kupite polovni automobil luksuzne klase i da ga vozite narednih 15 godina bez problema - rekao je Božović.
China BYD fully automated EV car factory!#BYD #cars #China #EV #manufacturing#ChinaTech #ChinaNews #SupplyChains#ElectricVehicle @_supplychainnow #CN@BYDCompany #automation #AI #Autos#robots @RoboticsAINews #5G #IoT #AI
YouTube: https://t.co/TBBqbxFiOu pic.twitter.com/coq05dzAUF
— China4Tech? (@China4Tech) November 14, 2023
Alo