Više od 40 odsto građana račune plaća onlajn
BEOGRAD: U Srbiji 40 odsto građana obavlja plaćanja putem mobilnih aplikacija banaka, dok 60 odsto to čini uplatom u pošti ili banci, pokazalo je najnovije istraživanje agencije Demostat.
Trend prelaska na elektronska plaćanja već nekoliko godina ima eksponencijalni rast, navodi Demostat, pozivajući se na podatke Komercijalne banke, koja je jedan od lidera u domaćem digitalnom bankarstvu.
"Elektronsko i mobilno bankarstvo se sve više prepoznaje kao prominentan i moderan način obavljanja bezgotovinskih transakcija i u Srbiji, koji nesumnjivo omogućava klijentu da više i sigurnije uživa u svom slobodnom vremenu", kažu u Komercijalnoj banci.
Iz Demostata navode da Komercijalna banka, odnosno njeno Odeljenje eBanke, prati i ima sve podatke o korišćenju elektronskih servisa, Web eBank i mBank aplikacije, a između ostalih i tačan podatak o ukupnom broju korisnika i svih plaćanja obavljenih elektronskim putem u svakom trenutku.
"Novim rešenjem elektronskog bankarstva za fizička lica, Web eBank, kao i novom mBank aplikacijom (za Android i za iOS), uz 'standardne' funkcionalnosti koje imaju i druge banke, ističemo unapređenu platformu usklađenu sa tehnološkim inovacijama u ovoj oblasti", napominju u Komercijalnoj banci.
Kako objašnjavaju, to je platforma gde klijenti Komercijalne banke putem aplikacija Web eBank i mBank, mogu novac poslati na broj telefona (primalac ne mora da ima otvoren račun u bilo kojoj banci), zatim da obave kupoprodaju deviza po najpovoljnijem kursu, imaju mogućnost praćenja i analize troškova, vođenje ličnog budžeta, postavljanje podsetnika i upozorenja, mogućnost personalizacije okruženja, tj. promenu korisničkog imena, pozadine i ostalog, administraciju SMS servisa, aktiviranje mBank servisa i još mnogo toga što korisniku može da pomogne u svakodnevnim poslovima.
Agencija Demostat navodi u istraživanju i da je značajna komunikacija sa onlajn ekspoziturom - Digitalna ekspozitura KOMeCENTAR, koja je usklađena sa modernim trendovima u bankarstvu, i pruža mogućnost da bez odlaska u ekspozituru klijenti mogu da otvore tekući račun, set usluga, podnesu zahtev za dozvoljeno prekoračenje ili platnu karticu sa odloženim plaćanjem, i još mnogo toga.
"Svi klijenti koji žele da se prijave za korišćenje naših elektronskih usluga, mogu to da učine u bilo kojoj ekspozituri Komercijalne banke ili putem naše Digitalne ekspoziture tj. onlajn ekspoziture KOMeCENTAR, kojoj mogu da pristupe preko sajta www.kombank.com. Dakle, svi građani Srbije mogu postati klijenti Komercijalne banke i početi da koriste elektronska plaćanja bez odlaska u banku, poručuju iz Komercijalne banke.