Uklanjanjaju se stare šine za rekonstrukciju pruge Subotica-Horgoš
BEOGRAD: U železničkoj stanici Horgoš počelo je uklanjanje starih šina i pragova, u okviru pripremnih radova i uređenja gradilišta za početak rekonstrukcije i izgradnje pruge Subotica - Horgoš - državna granica sa Mađarskom, saopštila je danas "Infrastruktura železnice Srbije".
Nakon što ovaj posao bude završen u Horgošu, pripremni radovi i uređenje gradilišta će se uskoro nastaviti ka Bačkim Vinogradima. Početak izvođenja radova na rekonstrukciji i izgradnji pruge Subotica - Horgoš - državna granica sa Mađarskom očekuje se uskoro, ističe se u saopštenju.
Rekonstrukcijom i modernizacijom ove pruge predviđeno je da ona bude osposobljena za brzine od 120 km/sat, osovinsko opterećenje od 22,5 tona po osovini i elektrificirana.
Izvođači radova su konzorcijum "Karin Komerc MD" iz Veternika i "RŽD Internešnl", a ugovor o realizaciji ovog projekta sa njima su 12. juna potpisali Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture i "Infrastruktura železnice Srbije".
Vrednost posla je oko 86,7 miliona evra, a predviđeno je da bude završen za 14 meseci od dana uvođenja u posao.
Ugovor predviđa rekonstrukciju pruge dužine 26,63 km za brzine do 120 km/sat, kao i obnovu staničnih zgrada u stanicama Palić, Bački Vinogradi i Horgoš, stajališta Javno Skladište i Hajdukovo, ali i rekonstrukcija 13 putnih prelaza u nivou i 2 pothodnika u Paliću i Horgošu.
Pruga Subotica - Horgoš će se u stanici Subotica priključivati na brzu prugu Beograd - Budimpešta i tokom izgradnje, i na srpskoj, i na mađarskoj teritoriji, predstavljaće alternativni pravac za odvijanje saobraćaja vozova, posebno teretnih.
Projekat modernizacije pruge Subotica - Horgoš proglašen je za Projekat od posebnog značaja za Republiku Srbiju juna prošle godine.
Pruga Subotica - Horgoš - granica sa Mađarskom je neelektrificirana, regionalna i prekogranična pruga, koja povezuje regionalne centre na teritoriji Srbije i Mađarske. Pruga se iz Subotice i Horgoša preko državne granice, nastavlja na mađarskoj teritoriji u dužini od 12,6 km do Segedina. Izgrađena je 1885. godine, kao deo tada izuzetno značajne železničke magistrale Baja - Subotica - Segedin.
Inače, na pruzi Subotica - Horgoš - granica sa Mađarskom, železnički saobraćaj se ne odvija od 2014. godine, zbog tadašnje situacije sa migrantima kada je Mađarska zatvorila manje granične prelaze i sve usmerila na Kelebiju, što je za posledicu imalo potpuno smanjenje, a zatim i ukidanje putničkog i teretnog saobraćaja, dodaje se u saopštenju "Infrastrukture železnica Srbije".