U onlajn reklamama 37 miliona evra
NOVI SAD: Onlajn oglašavanje više nije pitanje izbora već neizbežna stavka buyeta svakog kome je ciljna grupa stanovništvo mlađe od 60 godina.
Srbija tek devetu godinu zaredom svodi račune u internet svetu i dolazi do podataka o tome koliko se novca troši na onlajn oglašavanje.
Tako je od ukupnog oglašavanja na tržištu Srbije oko petina otišla na reklame u onlajn sferi. Lane je na to potrošeno gotovo 37 miliona evra. To je oko 20-22 odsto od ukupnog oglašavanja na tržištu Srbije ili 24 odsto više nego 2017. godine.
Pomenuti podatak pokazuje da se ta vrsta kontakta s kupcima ili korisnicima usluga u Srbiji ubrzano razvija i da su naši državljani shvatili koliko im donosi oglašavanje na internetu. Tako danas gotovo svaka firma u Srbiji ima oglas na internetu. Koliko Srbija u onlajn oglašavanju poslednjih godina napreduje najbolje ilustruje podatak da je 2012. za tu svrhu izdvojeno 14,32 miliona evra, što je bilo 17,29 odsto više nego u 2011, kada je uloženo oko 12,2 miliona evra. Najveći rast ulaganja u Srbiji te 2012. godine zabeležen je u kategoriji marketinga na internet pretraživačima – 35 odsto, od kojih najdominantiju ulogu ima pretraživač „Gugl”. Od tog iznosa 1,9 milion evra dat je na oglašavanje na društvenoj mreži „Fejsbuk”.
Ekspanzija smart telefona u Srbiji dodatno je povukla oglašivače da se reklamiraju na portalima, ali i mnogim društvenim mrežama, poput „Fejsbuka”. I kompanije svoje poslovanje sve više premeštaju na internet, a gotovo da nema usluge koja se ne može naći preko društvenih mreža.
Iako su podaci o onlajn oglašavanju u Srbiji znatno bolji nego prethodnih godina jer petina od ukupnog tržišta reklamiranja ide na reklame u onlajn sferi, treba istići i da na inostranim, razvijenim tržištima, digitalni marketing zauzima više od polovine ulaganja. To pak znači da, i pored očiglednog rasta onlajn oglašavanja, Srbija i dalje kaska za razvijenim tržištima.
LJ. M.