Tržišni regulator EU zabrinut zbog braka Fijat-Pežo
BRISEL: Tržišnog regulatora Evropske unije brine spajanje Fijat Krajslera i Pežo Sitroena, jer će udruženi imati veliki udeo na tržištu kamioneta, i možda će tražiti izvesne ustupke kako bi ovaj “brak”, vredan 50 milijardi dolara, bio odobren, rekli su za Rojters izvori upućeni u dešvanja.
Dve kompanije, koje bi spajanjem postale četvrti najveći svetski proizvođač automobila, obaveštene su o zabrinutosti Evropske komisije prošle nedelje.
Ako Fijat i PSA ne uspeju da otklone sumnje Evropske komisije u naredna dva dana i odbiju da ponude koncesije do srede, kada im ističe krajnji rok da to učine, njihov sporazum će se naći pred četvoromesečnom istragom.
Nadležni iz Komisije za konkurenciju u EU, koja je odredila 17.jun kao rok za preliminarno razmatranje ovog predmeta, odbili su komentar.
Izdvajanje dela poslovanja koji se preklapaju kod preduzeća, što je uobičajen zahtev regulatora kako bi se obezbedila veća konkurencija, može da predstavlja problem tehničke prirode za ova dva proizvođača automobila, navodi Rojters.
Fijat i PSA žele da udruže snage kako bi neutralisali negativne efekte usporavanja tražnje i lakše podneli troškove proizvodnje ekološki čistijih vozila da bi ispunili zahteve pooštrenih propisa o emisiji gasova.
S njihovim spajanjem, pod istim krovom bi se našle marke automobila italijanskog proizvođača, kao što su “fijat”, “džip”, “dodž”, “ram”, “maserati”, brendovi francuske kompanije - “pežo”, “opel” i “ds”.