Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Prodaja polovanjaka ide u punoj brzini

31.03.2017. 09:36 09:42
Piše:
Foto: EPA/Sebastian Kahnert

Prodavci novih vozila i više su nego zadovoljni prodajom na Međunarodnom salonu automobila u Beogradu: za prva dva dana prodato ih je 1.500. Pošto je lane tokom cele manifestacije prodato 3.000 automobila, prodavci se nadaju da će ove godine oboriti rekord.

Međutim, dileri polovnih automobila nemaju razloga da strahuju od te konkurencije: u Srbiji se već godinama u proseku prodaje 20.000 novih automobila i 100.000 polovnih. Verovatno će se ta statistika ove godine i promeniti u korist novih, ali promet automobila iz druge ruke neće biti ugrožen.

Kuće koje nude oglase za polovna vozila su brojne. Ko želi, može prvo ono što mu je potrebno da pogleda na sajtu, a potom da dođe na plac i vidi i uživo. A traže se...

– Svako vozilo ima šansu da nađe kupca, ali najviše se traže vozila vrednosti do 5.000 evra – kaže menadžer prodaje u komapniji „Kom kar” iz Novog Sada Dragan Nedeljković. – Kada odluči da kupi polovni automobil, kupac želi vozilo koje je prešlo što manje kilometara. Izgled je takođe važan, kao i opšte stanje. Rekao bih da kod naših ljudi blagu prednost imaju vozila proizvedena u Nemačkoj, poput „opela”, „folksvagena”.

 

Kredit ili lizing?
Glavna prednost lizinga je što se dobija lakše nego kredit, odnosno procedura je jednostavnija. Uz to, ne ulazi u kreditnu istoriju klijenta pa on može da uzme i kredit. Mane su što je vozilo u vlasištvu lizing-kuće do poslednje rate, nema otuđenja. Učešće od bar pet odsto je obavezno, bez obzira na to da li se radi o dinarskoj ili indeksiranoj pozajmici. Auto se mora i kasko osigurati.
Procedura za odobravanje kredita je duža. Klijent koji je kupio auto na kredit može ga posle nekoliko meseci prodati. Za dinarske kredite nema ušešća, kod indeksiranih je 30 odsto. Ulazi u podatke Kreditnog biroa i smanjuje kapacitete za zaduživanje.
Ako se zbog automobila zadužuju, građani ih kupuju uglavnom na kredit, a kompanije na lizing.

 

Dok se za stari auto vadi novac iz slamarice ili podiže keš kredit, kod novih je dilema da li izabrati kredit ili lizing.

Većina se odlučuje za kredit jer lizing nosi veće troškove. Tome su velikim delom doprinele i banke, koje svaku izložbu automobila obeleže i ponudom s povoljnijm kamatama i drugim uslovima nego tokom godine. Tako Inteza nudi klijentima indeksirani kredit čija se kamata kreće već od četiri odsto. Kredi agrikol banka je pripremila dinarsku ponudu s fiksnom kamatom već od 5,9 procenata.

Lizing-kuće ne zaostaju: kod njih se naknada, što je pandan kamati, kreće od pet do sedam odsto, sve na godišnjem nivou.

Dileri automobila su pripremili zanimljive aranžmane s bankama i lizing-kućama s kojima sarađuju. Lepše ponude koje mame klijente su beskamatni krediti. Lepo zvuči i kamata se tu sigurno ne plaća, ali pre nego što se odluči za tu varijantu, kupac treba da proveri i druge uslove. Kod beskamatnih kredita često ne važe popusti koji se uzimaju u obzir za pozajmice s kamatom, zato se tu pre radi o drugačijem obračunu kamate, a ne o kreditu koj je potpuno besplatan.

D. Vujošević

Foto: EPA/Sebastian Kahnert

Piše:
Pošaljite komentar