Prodaja automobile u Nemačkoj pala u martu 38 odsto
MINHEN: Registracija novih automobila u Nemačkoj pala je u martu za 38 procenata, na 215.119, pod uticajem krize sa pandemijom koronavirusa, saopšila je nemačka agencija za registraciju vozila KBA.
“Tesla” i Lekus bili su među brendovima čija se prodaja relativno dobro kretala. Prodaja Lekusa opala je za 2,8 odsto, a “Teslina” za 4,4 procenata, preneo je nemački portal Automotiv Njuz Jurop.
Nemački tržišni lider Folksvagen zabeležio je pad prodaje od 35 procenata, drugi najomiljeniji brend Mercedes je prodao u martu 28 posto manje vozila, a BMNJ 21 odsto manje.
Audi je registrovao pad od 37 procenata, dok se Fordova prodaja stropoštala za 50 procenata.
Ovo je najsnažniji mesečni pad ikad zabeležen, saopšteno je iz udruženja uvoznika VDIK.
Registracije su masovno pale u drugoj polovini marta kada su auto-dileri zatvorili salone, naveo je predsednik VDIK-a Rajnhard Cirpel.
Pad prodaje novih automobila na najvecćem evropskom tržištu je usledio nakon registrovanog pada registracija na ostalim evropskim tržištima zbog državnih mera zatvaranja fabrika i prodavnica kako bi se uzbislo širenje virusa Kovid-19.
Registracije su pale za 85 posto u Italiji, za 72 posto u Francuskoj i za 69 posto u Španiji.