Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Procedura otežava sletanje stranaca na aerodrom Ečka

25.04.2021. 15:21 15:29
Piše:
Foto: freeimages.com, ilustracija

Više inostranih kompanija koje posluju u Srbiji poslalo je pisma o namerama aerodromu „Ečka“, kod Zrenjanina, i raspitivalo se o mogućnostima korišćenja njegovih usluga, saznaje „Dnevnik“.

Prema našim saznanjima, inostrani privrednici žele da koriste aerodrom „Ečka“ za sletanje i poletanje vazduhoplova, sertifikovanih za aerodrome ove kategorije. U pitanju su letelice maksimalne težine 5.700 kilograma, koje mogu da sleću na travnate poletno-sletne staze.

Tragom ove informacije kontaktirali smo direktora aerodroma „Ečka“ i predsednika Aerokluba „Zrenjanin“ Pavla Markovića, koji je potvrdio naša saznanja. On je naglasio da avioni koje upotrebljavaju predstavnici tih kompanija apsolutno ispunjavaju sve uslove da koriste aerodrom nadomak Zrenjanina.

-Čak je jedna kompanija za te namene kupila turboelisni avion Pilatus koji sleće na travnate površine, baš iz razloga da bi njeni predstavnici mogli da dolaze direktno u Zrenjanin. Oni su prošle godine u više navrata sletali ovde kod nas – naglašava Pavle Marković u razgovoru za „Dnevnik“. 

Međutim, u ovom trenutku aerodrom „Ečka“ nije u mogućnosti da u potpunosti izađe u susret inostranim putnicima, i to zbog važećih zakonskih propisa koji ga sputavaju da pruža usluge u punom obimu. Po zakonu, naime, privremeni granični prelaz na aerodromu može da bude otvoren na period od maksimalno tri meseca godišnje. Rukovodstvo „Ečke“ je ovaj aerodrom uglavnom otvaralo u periodu od juna do oktobra, što je postalo nedovoljno... 

-Potrebno nam je da imamo neku vrstu produženog graničnog prelaza barem na desetak meseci godišnje, a da opet to ne bude veliki teret za državni buyet. Obratili smo se Gradu Zrenjaninu, sa kojim imamo fantastičnu saradnju, a koji ima ingerencije da se obrati Vladi Srbije sa zahtevom da se reši ovo pitanje– ističe Marković i dodaje da bi trebalo formirati tim ljudi iz nadležnih institucija koji bi se pozabavio tim problemom.

-Moram da naglasim da nigde u sistemu nismo naišli na negativan odgovor. Jednostavno, zakon je malo nedorečen, a i ovo je poprilično nova stvar kod nas, pošto ranije nije bilo ovakvih zahteva u velikoj meri. Poslednjih godina se, međutim, povećao obim poslovne i generalne avijacije, a samim tim se i javljaju ovakve potrebe – objašnjava Marković. 

Prema njegovim rečima, stanovnici Evropske unije su navikli da na ovaj način bez problema putuju manjim avionima. Tu praksu sada žele da primenjuju i u Srbiji, pa rukovodstvo aerodroma „Ečka“ dobija puno upita, čak po nekoliko na nedeljnom nivou, uglavnom ljudi iz Evropske unije, koji bi želeli da imaju mogućnost da sleću nadomak Zrenjanina.

-Zanimljiv je podatak da je od početka pandemije koronavirusa generalna avijacija počela naglo da se razvija. Na tržištu danas ne možete tek tako da nađete i da kupite dobar avion. Puno ljudi je počelo da kupuje svoje male privatne avione i da pohađa obuku za pilote, kako bi samostalno mogli da pilotiraju – ističe naš sagovornik.  


Otvara se Cesnin ovlašćeni servisni centar

Na aerodromu „Ečka“ uveliko traju radovi na uređenju hangara i očekuje se da će za nekoliko meseci ovde biti otvoren Cesnin ovlašćeni servisni centar.

-To je velika stvar za ovdašnju zajednicu. Naše tržište neće biti samo Srbija, nego i veći deo Evropske unije. Zato bi bilo dobro da vazduhoplovi mogu da sleću direktno ovde – naglašava Pavle Marković.

Nova uprava je nedavno preuredila i ugostiteljski objekat na aerodromu i otvorila „Eskadrila bar“, tako da posetioci sada imaju priliku i da uživaju u jednom potpuno novom ambijentu, prilagođenom ljubiteljima letenja i vazduhoplova.


Pavle Marković je svestan da je za produženi granični prelaz potrebno dodatno ljudstvo, ali naglašava da postoji mogućnost da troškovi budu svedeni na minimum.

-Kako ne bismo pravili stalni granični prelaz, koji zahteva još masu dodatnih materijalno-tehničkih uslova, naš aerodrom bi radio tako što bi 24 sata ranije najavio dolazak gostiju, da bi pripadnici policije, carine i ostalih službi mogli da dođu i obave sve što je potrebno prilikom nečijeg ulaska u zemlju. Privremeni granični prelaz zaista bi mogao da zaživi ovde i mi smo spremni da ispunimo sve uslove – kaže direktor aerodroma „Ečka“, uz napomenu da rukovodstvo nema ambicije da ovde pravi veliki putnički ili kargo aerodrom, jer smatra da pored beogradskog aerodroma „Nikola Tesla“ i budućeg auto-puta Beograd – Zrenjanin, za tim nema ni potrebe.

On na kraju podvlači da bi od ovoga koristi imali svi, jer je aerodrom samo ulazna tačka za nove goste, privrednike, turiste, investicije...

Željko Balaban

Piše:
Pošaljite komentar