Pripreme za početak izgradnje brze pruge Novi Sad – Subotica: Kineski partneri na budućem gradilištu
Dok se radovi na brzoj pruzi od Beograda do Novog Sada intenziviraju i polako ulaze u završnu fazu, teku pripreme za početak modernizacije pruge za vozove velikih brzina između Novog Sada i Subotice.
Generalni direktor „Infrastrukture železnice Srbije“ Nebojša Šurlan sa saradnicima i predstavnici konzorcijuma kineskih kompanija „China Railway International” i „China Communications Construction Company” posetili su železničke objekte u Novom Sadu, u okviru priprema za početak izgradnje pruge za velike brzine na deonici od Novog Sada do Subotice.
Rukovodstvo i stručne službe „Infrastrukture železnice Srbije“ i Kineskih železnica najpre su bili na novosadskoj železničkoj stanici kako bi na terenu definisali šta je konkretno potrebno preduzeti za uspešan početak radova na trećoj deonici brze pruge kroz Srbiju.
Razgovaralo se o tome šta treba preduzeti u stanici pre početka radova, o smeštaju materijala za rekonstrukciju pruge, kao i o uređenju stanične zgrade. Domaćini i kineski partneri pogledali su u stanici i prostoriju u kojoj će se nalaziti budući telekomandni centar.
Predmet interesovanja partnera na tom značajnom projektu bila je i železnička stanica Novi Sad Ranžirna. Kineski partneri su se interesovali za mogućnost formiranja kampa za osoblje koje će biti angažovano na izgradnji brze pruge.
Pruga Novi Sad – Subotica, u dužini od 108 kilometara, treća je deonica kroz Srbiju, u okviru međunarodnog projekta izgradnje pruge za velike brzine Beograd–Budimpešta.
Vrednost ugovora je oko 1,16 milijardi dolara, a rok za izvođenje radova je 33 meseca od njihovog početka. Izvođač radova je kineski konzorcijum „China Railway International” i „China Communications Construction Company”, a ugovor o finansiranju potpisan je sa kineskom „Eksim bankom“.
Projekat izgradnje pruge za velike brzine između Novog Sada i Subotice, obuhvata trasu dvokolosečne pruge i stanice sa objektima na pruzi, rekonstrukciju i modernizaciju železničkih čvorova Novi Sad, Vrbas i Subotica, denivelaciju ukrštanja pruge i puta, kao i ugradnju nove elektrotehničke infrastrukture za velike brzine.
Z. Milosavljević