"Polovnjaci" preplavili tržište
Za prvih šest meseci ove godine u Srbiju je uvezeno oko 76.000 polovnih vozila, a samo u junu 13.000, javlja Radio televizija Srbije.
Očekuje se da će, zbog najava eventualne zabrane vozila starijih od deset godina, taj broj biti i znatno veći. Naime, mnogi će požuriti da, dok su još u mogućnosti, kupe jeftinija vozila starijih godišta.
Došli smo u pomalo paradoksalnu situaciju, kažu stručnjaci, da polovnih automobila na tržištu imamo dva puta više nego što se oni traže.
Logika prodavaca je da iskoriste sadašnje propise, koji omogućavaju uvoz automobila od 2000. godišta, koji se na zapadnom tržištu tretiraju kao otpad.
Takvi automobili se kupuju za 300 do 600 evra, a ovde prodaju za 1.000 ili 1.500 evra, uz zaradu od 500 evra, koju nemaju ni neki prodavci novih automobila.
"Mi imamo ambiciju da kroz raspravu razgovaramo o tome da ukinemo mogućnost uvoza automobila koji su evro 3", rekao je ministar ekologije Goran Trivan.
Ako je prosečno uvezeno polovno vozilo plaćeno 3.000 evra, jasno je da je iz Srbije otišlo više od 220 miliona evra.
"Ta vozila su više od deset godina stara i čine u ukupnom broju vozila preko 50 odsto. Istovremeno, to znači da su to vozila najčešće sa velikom emisijom zagađujućih materija", naveo je Trivan.
Ukupno je za pet godina u Srbiju je ušlo više od 800.000 polovnih vozila, koja su najčešće zagađivači broj jedan, jer se katalizatori zbog cene materijala skidaju, a zagađenje u vazduhu raste.