Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Počela izgradnja vijadukta i novog tunela pruge Stara Pazova - Novi Sad

08.10.2017. 10:06 10:13
Piše:
Foto: Dnevnik/Slobodan Šušnjević

ČORTANOVCI: Dugo priželjkivana mo-dernizacija pruge Stara Pazova-Novi Sad, u okviru rekonstrukcije železničke trase Beograd –Budimpešta, počela je u septembru nakon što je Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture u julu izdalo građevinsku dozvolu, a ruska kompanija „RŽD Internešnel“ kojoj je ovaj kapitalni posao poveren, obavila neophodne zakonske radnje i pripremu terena.

Kako se ekipa „Dnevnika“ mogla uveriti na licu mesta, radnici u Čortanovicma  uz pomoć mehnizacije postavljaju šipove radi zaštite  od klizanja tla kako je i predviđeno projektnom dokumentacijom na delu gde je planirana gradnja vijadukta, dugog tri kilometra.

-Nakon što je srpska strana dobila građevinsku dozvolu, otpočeli smo pripremne radove, a u septembru smo pristupili prvoj fazi izgradnje na deonici Stara Pazova – Novi Sad, u okviru koje je predviđena izgradnja dva velika objekta – vijadukta i tunela Čortanovci –kaže za „Dnevnik“ prvi zamenik direktora ogranka „RŽD Internešnel“ d.o.o. u Srbiji Mansurbek B. Sultanov.- Do početka izgradnje bilo je potrebno završiti proces eksproprijacije na teritoriji  Nacionalnog parka „Fruška gora“, i posle dobijanja potrebne dokumentacije od srpske strane, započeli smo radove na pripremi gradilišta i seči šuma na oko 50.000 kvadratnih metara. Dužina novog tunela Čortanovci, koji se sastoji od dve cevi, povezane evakuacionim  prolazima, iznosi po 1,1 kilometar u svakom smeru. Prilikom izgradnje koristiće se savremene tehnologije za probijanje tunela i ojačanje nagiba kako bi se konstrukcije u izgradnji zaštitile od uticaja klizišta. Zbog kompleksnosti objekta, i u cilju skraćivanja rokova izgradnje, radove počinjemo istovremeno na nekoliko frontova. Prema rečima Sultanova, vijadukt će biti jedinstven objekat za srpsku železnicu. Biće izgrađen u plavnom delu Dunava, a specifičan je jer je dvokolosečni, tačnije, kako kaže, predstavlja most istovremeno za dva koloseka dužine oko tri kilometra.

Dužina novog tunela Čortanovci, koji se sastoji od dve cevi, povezane evakuacionim  prolazima, iznosi po 1,1 kilometar u svakom smeru

- Izgradnja i rekonstrukcija dvokolosečne pruge na deonici Stara Pazova – Novi Sad, predstavlja  drugu fazu radova –ističe Sultanov. -  Nadamo se  potpisvanju aneksa ugovora s  „Infrastrukturom železnice Srbije“ i  da ćemo početi sa pripremnim radovima za tu fazu krajem 2017. godine. Deonica Stara Pazova – Novi Sad duga  je više od 40 kilometara, od kojih 10 kilometara prolazi kroz Sremske Karlovce. Ovde su planirani radovi na rekonstrukciji železničke infrastrukture u stanici, kao i izgradnja pothodnika. Osim toga, umesto putnog prelaza biće izgrađen nadvožnjak ka Petrovaradinu, i pothodnik za pešake i bicikliste. Svi ovi radovi su planirani u okviru te druge faze realizacije projekta. Ako govorimo o novoj zgradi stanice u Sremskim Karlovcima, trenutno se vode pregovori na tu temu, diskutuje o detaljima i vrlo brzo očekujemo donošenje odluke.

Sultanov kaže da je ovde reč o potpunoj modernizaciji deonice Stara Pazova – Novi Sad, i da je to najkompleksniji deo pruge Beograd – Budimpešta. -Modernizacija ne obuhvata samo rekonstrukciju sadašnjeg i izgradnju drugog koloseka, na kojima će  putnički vozovi dostizati brzinu od 200 kilometara na čas, nego će biti izgrađene stanice i stajališta, mostovi, pothodnici i nadvožnjaci, uključujući i dva jedinstvena objekta – tunel i vijadukt Čortanovci –ističe naš sagovornik.

- Radovi su kompleksni, jer se deo deonice nalazi u zoni Nacionalnog parka „Fruška gora“, ali imamo sve što je potrebno da se uspešno realizuje ovaj projekat, čija  vrednost će biti više od 500 miliona američkih dolara.


Korisna saradnja sa srpskim kompanijama

Prvi zamenik direktora ogranka „RŽD Internešnel“ u Srbiji Mansurbek B. Sultanov napominje da ta  kompanija ima jake resurse u Srbiji za izvođenje projekata bilo kojeg stepena kompleksnosti. Osim toga, za deo radova angažuje srpske i ruske građevinske kompanije.

- Smatram da je učešće u našim projektima veoma korisno za srpske kompanije, jer pored prikupljanja očiglednih ekonomskih pluseva, oni unapređuju svoje veštine za samostalno učešće u velikim projektima u Srbiji, kao i van njenih granica- zaključuje Sultanov.


Modernizacija železničke infrastrukture u Srbiji, kaže Sultanov, uspešno se realizuje na osnovu Sporazuma o odobrenju ruskog državnog izvoznog kredita, koji su potpisale Vlade Srbije i  Rusije, a čija je vrednost 800 miliona američkih dolara. Od 2014.godine „RŽD Internešnel“ u Srbiji realizuje projekat rekonstrukcije i izgradnje želez-ničkih pruga, koje odgovaraju savremenim zahtevima bezbednosti i koje su predviđene za povećanje brzine kretanja vozova od 30 do 120 kilometara na čas, a na deonici Stara Pazova – Novi Sad do 200 km/č. -Kompanija je već završila radove na šest deonica evropskog saobraćajnog Koridora 10, deonici Beograd – Pančevo i pristupila drugoj fazi rekonstrukcije železničke pruge Beograd – Bar, konkretno, trase Resnik – Valjevo, na kojoj će radovi biti završeni do kraja ove godine. Osim toga, u okviru ugovora, Srbiji je isporučeno 27 novih dizel-motornih vozova ruske proizvodnje, a u ovom trenutku priprema se projekat za izgradnju jedinstvenog Dispečerskog centra upravljanja saobraćajem. Rekonstrukcija deonice Stara Pazova – Novi Sad na železničkoj pruzi Beograd – Budimpešta najveći je deo projekta.

Zorica Milosavljević

Piše:
Pošaljite komentar