DANAS SVEČANO OTVARANJE AUTO-PUTA RUMA-ŠABAC Podrinje preko Srema dobija izlaz ka Evropi; Ovako izgleda nova deonica, (VIDEO)
Deceniju nakon poslednjeg kilometra auto-puta koji je završen, i to na obilaznici oko Novog Sada, Vojvodina će danas dobiti još 22 kilometra puta najvišeg ranga i to između Rume i Šapca.
Novu saobraćajnicu, koja je zajedno sa brzom saobraćajnicom Šabac-Loznica koštala 467,5 miliona evra, otvoriće predsednik Srbije Aleksandar Vučić.
Auto-put Ruma-Šabac, tako će postati treća saobraćajnica ove vrste u Vojvodini. Prvi auto-put, bio je nekadašnji Bratstva i jedinstva, koji je poveza Beograd i Zagreb 1950. godine. Od 1971. godine do 1975. godine građen je poluprofil auto-puta Novi Sad-Beograd, da bi tek 1986. godine poluprofil stigao iz Novog Sada do Feketića. Do mađarske granice polovični auto-put stigao je 1997. godine. Pet godina kasnije, počela je izgradnja punog profila i to od Batajnice, da bi asfaltiranjem poslednja dva i po kilometra kod Novog Sada 2013. godine bio završen završen drugi auto-put kroz Vojvodinu koji povezuje Horgoš sa Beogradom.
Budući auto-put Ruma-Šabac imaće šest traka, i biće deo koridora Ruma-Šabac-Loznica, dok će od Šapca do Loznice biti izgrađena brza saobraćajnica od 55 kilometara. Krajem jula prošle godine spojen je most na trasi ovog auto-puta preko Save dug 1,3 kilometra, koji je građen dve godine.
Komercijalni ugovor o projektovanju i izvođenju radova na auto-putu Ruma–Šabac i brzoj saobraćajnici Šabac–Loznica zaključen je 19. novembra 2019. godine sa azerbejyanskom kompanijom "Azvirt". Na ovoj trasi planirana su 54 mosta i dve petlje.
Kako navode u "Koridorima Srbije", izgradnja auto-puta Ruma-Šabac i brze saobraćajnice Šabac-Loznica jedan je od prioritetnih zadataka u drumskom transportu, pošto je projekat važan za razvoj i povezivanje Srema, Mačve i zapadne Srbije i Vojvodine, ali i ovog dela Srbije sa regionom, pre svega sa Bosnom i Hercegovinom.
Ovaj auto-put značajno će doprineti privrednom razvoju Šapca, ali i ovog dela Zapadne Srbije. Kako je za Tanjug rekao gradonačelnik Šapca Aleksandar Pajić, Šapčani su dosanjali svoj san i sve je spremno za svečano puštanje autoputa u saobraćaj. Auto-put dolazi u centar Severozapadne industrijske zone, u kojoj je, kako je istakao, od najave gradnje, za tri godine, prodato 117 hektara zemljišta. Čak 32 nove kompanije započele su poslovanje ili proširile svoju proizvodnju, rekao je gradonačelnik. Pajić je izrazio očekivanja da će biti zaposlen veliki broj Šapčana, kao i ljudi iz okolnih opština, te da će Šabac postati centar Zapadne Srbije gde će radnici dolaziti zbog dobre plate i dobrih kompanija.
„Ruma dobija mogućnost novih radnih mesta i najavu investicija koji su već zainteresovani za našu radnu zonu”, ističe predsednica opštine Ruma Aleksandra Ćirić.
Novi auto-put zaobilazi sela Klenak, Platičevo, Hrtkovci i Jarak, što bi trebalo da rastereti ulice u ovim naseljima. Ispred Hrtkovaca izgrađen je nadvožnjak s petljom, pošto će se auto-put ovde ukrstiti sa državnim putem 1.B reda broj 20, a zatim će u luku zaobići ovo i sledeće selo Jarak, ostavljajući ih sa leve strane. Počev iz pravca Šapca, autoput će ići stranom sela Klenak bliže reci Savi, ostavljajući ovo mesto, kao i susedno Platičevo s desne strane. Nova trasa se ne ukršta s postojećom prugom Zvornik-Šabac-Ruma.
Naplatne rampe
Ovo je prvi auto-put u Srbiji na čijim će se naplatnim stanicama primeniti novi sistem, koji će pored efikasnosti sadržati i dodatne komponente povećanja bezbednosti učesnika u saobraćaju.…
Izgrađena je bočna naplatna rampa Hrtkovci i dve čeone rampe Ruma i Šabac. Tu su 23 kanala za propuštanje vozila.
Most preko reke Save čine tri međusobno spojene celine: prilazna konstrukcija na levoj obali, konstrukcija mosta preko reke i prilazna konstrukcija na desnoj obali. Dužina mosta preko Save je 1,33 kilometra, fundiran je na 371 šipu, sa ukupno 45 naglavnih greda i 47 stubova. Glavni raspon između središnjih stubova, na osnovu dimenzija plovidbenog puta, iznosi 155 metara.
Na ovaj auto-put, osim veze sa auto-putem Beograd-Šid, sa severa, odnosno kod Rume biće priključen Fruškogorski koridor, koji počinje kod Kaća, a sa juga pomenuta brza saobraćajnica Loznica-Šabac.
S. Krstić
Foto: Instagram Koridori Srbije