Mondoloni: Poslovne zajednice su motor naših odnosa
BEOGRAD: U Beogradu je večeras, u organizaciji Francusko-srpske privredne komore, svečano otvorena Francuska nedelja, a ambasador Francuske u Srbiji Frederik Mondoloni kaže da je francusko-srpska poslovna zajednica motor bilateralnih odnosa dveju zemalja.
Mondoloni je zahvalio Francusko-srpskoj privrednoj komori za sav trud na organizovanju Francuske nedelje, čija je ovogodišnja tema "Digitalne uspomene".
"Dosta smo radili ove godine. U maju i junu smo organizovali veliki regionalni forum Francuska-Balkan. Sada otvaramo Francusku nedelju sa tradicionalnim Božole vinom", rekao je Mondoloni na otvaranju te manifestacije koja se održava šestu godinu za redom, a počela je svečanim dočekom mladog francuskog vina Novi Božole.
Predsednik Francusko-srpske privredne komore Dragoljub Damljanović rekao je da je ova godina bila najaktivnija godina od kada je komora osnovana u Srbiji.
"Imali smo puno aktivnosti i velikog interesovanja francuskih kompanija za rad u Srbiji i takođe srpskih kompanija za širenje njihovog poslovanja u Francuskoj. Ova godina je bila i godina uspomena. Cela ova priča biće krinusana dolaskom francuskog predsednika početkom decembra, prvi put posle 18 godina", rekao je Damljanović.
Direktorka Francusko-srpske komore Sanja Ivanić rekla je da je tema ovogodišnje Francuske nedelje "Digitalne uspomene" jer je, kaže, namera bila da se sjedine dve važne teme, digitalizacija i obeležavanje 100 godina od završeteka Prvog svetskog rata.
Cilj Francuske nedelje, koja će trajati do 22. novembra, jeste promocija istorisjkih, kulturnih i poslovnih veza između Francuske i Srbije.
Tokom Francuske nedelje biće organizovan edukativni kamp za srednjoškolce i studente Elektrotehničkog fakulteta, Fakulteta organizacionih nauka i Prirodno-matematičkog fakulteta, gastronomska radionica, biće održana i projekcija filma "Kapetan konan" koji je podsetnik na francusko-srpsko prijateljstvo, kao i Online sajam zapošljavanja.
Tokom narednih dana, na sajtu Francuske nedelje omogućeno je praćenje Online sajma zapošjavanja, a Ivanić navodi da je više od 17 kompanija objavilo oglase za oko 80 radnih mesta.
Pozvala je studente, nezaposlene i sve koji žele da grade karijeru da pogledaju ponudu jer će biti dosta zanimljvih prilika.
"Zadovoljni smo. Svake godine je manifestacija masovnija. Imam utisak da se više priča o francuskim kompanijama. Naš je cilj da promoviše prisustvo francuskih kompanija u Srbiji i sve ono što rade za unapređenje ovog društva", rekla je Ivanić za Tanjug.