Mihajlović: Što pre završiti istočni krak Koridora 10
BELA PALANKA: Potpredsednica Vlade Srbije i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović razgovarala je danas u kampu "Koridora Srbije" u Beloj Palanci sa izvođačima radova i drugim učesnicima u projektu izgradnje istočnog kraka Koridora 10, o završetku ovog infrastrukturnog projekta.
Kako je saopšteno iz kabineta ministarke, na sastanku na kojem su prisustvovali predstavnici investitora "Koridora Srbije", izvođača radova, među kojima i grčke firme "Aktor", podizvođača, projektanta, nadzora i ostalih učesnika u projektu, razmatrana je dinamika preostalih radova na istočnom kraku Koridora 10.
"Nakon što je kompletno završen južni krak do Severne Makedonije, naš cilj je da što pre imamo završen i kompletan istočni krak, do granice sa Bugarskom. Znamo koliko je problema bilo u prošlosti, ali sada smo na samom kraju projekta i treba svi zajedno da uradimo sve da kompletan auto-put E-80 bude u saobraćaju", rekla je Mihajlović.
Na sastanku su razmatrane mere koje preduzimaju svi učesnici u projektu kako bi se radovi efikasno završili i ocenjeno da je potrebno da izvođač pojača prisustvo radnika i mašina na deonici na kojoj se još izvode radovi.
Pre sastanka, Mihajlovića je zajedno sa timom Ministarstva, izvođačima i ostalim učesnicima u projektu obišla radove na deonici Bančarevo-Crvena Reka.
„Izgradnja metroa u Beogradu, koja bi mogla najranije da počne u drugoj polovini ili krajem 2020. godine, biće jedna od najvećih investicija u Jugoistočnoj Evropi, izjavila je danas potpredsednica vlade i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović.
"U vezi sa izgradnjom metroa u Beogradu očekuje nas još mnogo definisanja okvira, projekata, dok ne dođemo u situaciju da pričamo o zvaničnom iznosu investicije i onome što će nam ponuditi partneri. Pa tek onda da pokušamo da počnemo sa izgradnjom u drugoj polovini ili pred kraj sledeće godine", rekla je Mihajlović na konferenciji za medije u Beloj Palanci, gde je privremeno kabinet ministarstva izmešten na istočni krak Koridora 10.
Kaže da je priča o metrou duga priča i istakla da je metro potreban gradu Beogradu, kao i da je suštinski potreban i u investicionom smislu.
"Kada krene izgradnja, to će biti jedna od najvećih investicija u Jugoistočnoj Evropi”, kazala je Mihajlović i dodala da se govori o dve linije metroa u vrednosti oko četiri milijarde evra.
Komentarišući pismo o namerama za metro koje je potpisano prilikom posete francuskog predsednika Emanuela Makrona Beogradu, Mihajlović je kazala da je Srbija već imala određeni sporazum sa Francuskom, kao i da je u skladu sa strateškim sporazumom sa Kinom potpisala u Pekingu dokument i sa kineskom kompanijom.
"Sada smo nastavili u duhu dobrih odnosa i potpisali pismo o namerama, koje nije obavezujuće", kazala je Mihajlović i dodala da je za metro ostalo još mnogo posla da se uradi, te da će se tek tada videti šta nudi kineski partner, francuske i druge kompanije.
"Tek onda ćemo pokušati naš plan, koji smo napravili, da sprovedemo sledeće godine, možda u drugoj polovini ili pred kraj godine i da počnemo sa radovima”, dodala je ministarka.