Matić: Džek Ma otišao u penziju, ali Alibaba stiže u Srbiju
BEOGRAD: Vlasnik Alibabe Džek Ma otišao je u penziju, međutim, to neće da poremeti rad diva, ali ni planove za Srbiju, rekla je za B92.net državna sekretarka Tatjana Matić.
Kako je istakla, na novom sastanku sa predstavnicima te grupe, razgovarano je o uvodenju Alipej platforme u Srbiji.
”Alibaba grupa” je jedan veliki sistem, koji će nastaviti da funkcioniše sigurno jednako uspešno, naročito imajući u vidu da se Ma povlači samo sa pozicije glavnog lidera kompanije, dok će ostati u direktorskom odboru, rekla je ona.
Matić je rekla da je na sastanku u septembru u sedištu “Alibabe” s potpredsednicom Helen Hu i generalnim direktom za Evropu Terijem van Bibrom i njihovim timovima razgovarano o planovima za uvođenje Alipej platforme za elektronsku naplatu na srpsko tržište, kao i o planovima u vezi sa uvođenjem turističke ponude Srbije na kinesko tržište.
Strane su se saglasile da rade na detaljnijim planovima, a razgovori će biti nastavljeni radi potvrđivanja narednih koraka, dodala je Matić.
Prema njenim rečima, očekuje se da “Alibabina” platforma Fligi doprinese u značajnoj meri promociji Srbije kao destinacije i da olakša brojnim turistima iz Kine dolazak u Srbiju.
Što se sistema elektronskog plaćanja tiče, svakako će otvoriti nove mogućnosti za rast e-trgovine s obzirom da je to jedna od najjačih globalnih platformi, naglasila je ona i dodala da će, takođe, uticati na stvaranje poverenja u onlajn kupovinu kod naših potrošača, koje je ključno u elektronskoj trgovini.
Upitana kako to da je Srbija atraktivnija za kineskog internet diva s obzirom da su u igri za posao s “Alibabom” bile i Hrvatska i Mađarska, Matić je rekla da je Kina najveći spoljnotrgovinski partner Srbije u Aziji - u 2017. ukupna robna razmena iznosila je 1,8 milijardi dolara.
Zatim, Srbija je jedna od prvih zemalja koje kineski turisti posećuju kada dolaze u ovaj deo Evrope. Srbija je zapravo prva zemlja u Evropi koja je uvela bezvizni režim za kineske državljane 2017. Prošle godine broj kineskih turista u našoj zemlji povećan je za čak 180,8% u odnosu na 2016., dok je u prvoj polovini ove godine rast 97,4% u odnosu na isti period prošle godine, navela je ona.
Treba uzeti u obzir i potencijale našeg tržišta koji se ogledaju u otvorenosti građanstva i privrede prema digitalnom okruženju, rekla je Matić.
Interesovanju za našu zemlju svakako su bitno doprineli priključivanje Srbije Digitalnom putu svile, dobri odnosi između dva predsednika, kao i kontakti i saradnja između Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija i Nacionalne komisije za reformu i razvoj Kine, zaključila je Matić za B92.net.