Elektronsko plaćanje svih javnih usluga prioritet razvoja
BEOGRAD: Ukidanje uplatnica i omogućavanje elektronskog plaćanja svih javnih usluga, dostava dokumenta u eSanduče i elektronska razmena faktura biće prioriteti Saveza za eUpravu u NALED-u u naredne dve godine, a to će se naći na stolu nove Vlade.
To je rečeno danas na sednici Saveza za eUpravu.
Direktor Kancelarije za IT i eUpravu Mihailo Jovanović rekao je da će fokus u narednom periodu biti realizacija veoma važnih infrastrukturnih projekata koji će dovesti do bržeg razvoja eUprave u Srbiji.
To su završetak Državnog data centra u Kragujevcu, povezivanje lokalnih samouprava na jedinstvenu informacionu-komunikacionu mrežu eUprave i uspostavljanje ePisarnice i eArhive, kako bi se u potpunosti digitalizovao rad javne uprave, odnosno kako bi se omogućili prijem, izrada i čuvanje elektronskih dokumenata.
Od strateškog značaja je i završetak Centralnog registra stanovništva i izrada Metaregistra, jačanje informacione bezbednosti i obuka službenika za rad u digitalnom okruženju, dodao je.
Prema njegovim rečima Kancelarija će do 2022. godine nastojati da uspostavi novih 300 usluga eUprave ili mUprave, koje će redovno koristiti najmanje milion i po građana i privrednika, čime će se izbeći odlasci na šaltere i podnošenje papirne dokumentacije.
Jovanović je zahvalio partnerima iz NALED-a i Saveza na pomoći da realizuju sve ciljeve koji su postavili.