Bez zastoja radovi na auto-putu Ruma-Šabac, kod Hrtkovaca asfaltirano 3,5 kilometara
HRTKOVCI: Iskusni građevinski inženjeri kažu da u građevinarstvu nema lepšeg mirisa od mirisa asfalta - objavio je juče direktor Koridora Srbije Aleksandar Antić na društvenim mrežama posle obilaska radova na auto-putu Ruma-Šabac kod Hrtkovaca.
- Pretpostavljam između ostalog i zbog činjenice da je to jedan od signala da se jedan veliki i ozbiljan posao polako privodi kraju. Na ovoj deonici auto-puta realizovano je oko 40 odsto svih radova. Izgrađeno je više od 1.300.000 kubika nasipa, te ugrađeno oko 70.000 kubika kamenog agregata u donje kolovozne konstrukcije. Do sada je ugrađeno oko 13.500 tona asfalta, a s tim količinama asfalta urađeno je oko 3,5 kilometara prvog sloja puta- naveo je Antić.
Moderna saobraćajnica koja će povezati Rumu i Loznicu, u ukupnoj dužini od 77 kilometara, obuhvataće tri prostorne celine: deonica Ruma–Šabac, u dužini od 21,14 kilometara će biti autoput u punom profilu, druga celina je most preko reke Save u dužini od 1,3 kilometra, a treća deonica je Šabac-Loznica, koja će biti izgrađena u punom profilu brze saobraćajnice u dužini od 54,58 kilometara i trasa će zaobići sva naseljena mesta.
Komercijalni ugovor o projektovanju i izvođenju radova na autoptu Ruma–Šabac i brzoj saobraćajnici Šabac–Loznica, zaključen je 19. novembra 2019. godine sa azejberdžanskom kompanijom „Azvirt“, a ugovorena cena radova je 467,5 miliona evra.
Krajem jula je spojen poslednji kvadratni metar na glavnom ra sponu mosta na Savi kod Šapca. Most je deo auto - puta Ruma - Šabac dužine 21 kilometar, čiji završetak najavljen za polovinu sledeće godine. Deo istog projekta je izgradnja i brze saobraćajnice Šabac- Loznica dužine 54 kilometra, tako da će most kod Šapca spojiti budući auto - put i brzu saobraćajnicu. Ukupna dužina tri deonice koje će povezati sremski i mačvanski okrug je 77 kilometara, a procenjena vrednost posla je 467,5 miliona evra. Auto - put će imati šest, a brza saobraćajnica četiri saobraćajne trake.
Investicija je važna i zato što se nastavlja na budući Fruškogorski koridor, od Novog Sada do Rume, u dužini od 45 kilometara, tako da će ceo potez od Novog Sada do Loznice biti dug ukupno 122,4 kilometra. Novim koridorom do Loznice će se stizati za samo sat i 15 minuta.
Deonica Ruma–Šabac preko novog mosta na Savi rasteretiće saobraćajno sela Klenak, Platičevo, Hrtkovci i Jarak, a ispred Hrtkovaca se gradii nadvožnjak s petljom. Saobraćajnica Ruma – Šabac - Loznica povezaće oko 600.000 ljudi u Mačvanskom i Sremskom okrugu, a biće i najkraća veza između Beograda i Novog Sada sa Republikom Srpskom i BiH preko graničnog prelaza Badovinci i dalje prema Bijeljini ili prelaza Trbužnica kod Loznice.
- Loznica razvijala najmanje pet puta brže samo da smo bili malo pametniji. Ali i ovo je velika stvar”, napomenuo je Vučić, dodajući da će put Ruma - Šabac biti velika stvar za Beograd, Novi Sad, ali i za celu Mačvu, čitavo Podrinje.
„Svi radovi i sve aktivnosti se odvijaju po planovima i zacrtanom dinamikom zahvaljujući dobroj saradnji svih koji učestvuju na izgradnji ovog projekta i trenutno je na čitavoj trasi autoputa i brze saobraćajnice Ruma - Šabac - Loznica upošljeno oko 460 radnika sa oko 350 jedinica mehanizacije, dok se najintezivnije aktivnosti izvode na deonici autoputa Ruma - Šabac”, kazao je Antić nedavno obilazeći radove na petlji “Hrtkovci”.