DRUŠTVENE MREŽE U SRBIJI Nije važna veličina, nego dobar glas
Prema poslednjim podacima Majkrosofta, u Srbiji je i dalje najpopularniji Fejsbuk sa 6,7 miliona korisnika. Sledi ga Instagram sa 3,1 miliona korisnika, što znači da je Zakerberg sa Metom izdominirao.
Na četvrtom mestu je YouTube sa 3,8 miliona korisnika.
U Srbiji, TikTok je doživeo znatan rast u poslednje dve godine. Prema istraživanju Social Serbia 2021, koje je sprovela agencija Pioniri, broj korisnika ove društvene mreže se utrostručio. I WhatsApp je doživeo sličan rast u istom periodu. Prema istraživanju Social Serbia 2021, broj korisnika ove društvene mreže se utrostručio.
Najpopularniji tiktokeri u Srbiji imaju više od milion pratilaca. Ova platforma za razmenu kratkih video snimaka sa različitim filterima i specifičnim algoritmom posebno je popularna među tinejdžerima i mladima od 12 do 24 godine.
Među aplikacijama prvenstveno namenjenim dvosmernoj komunikaciji, Vajber je najpopularniji u Srbiji, sa više od 3,3 miliona korisnika.
U Srbiji, popularnost društvenih mreža varira, a evo kako stoje Tviter, Telegram i Signal:
Iako nije toliko popularan kao neke druge društvene mreže, Tviter ima svoju zajednicu u Srbiji. Međutim, tačan broj korisnika nije lako dostupan. Neki ga koriste za praćenje vesti, interakciju sa javnim ličnostima i deljenje mišljenja.
Telegram je popularan servis za šifrovane poruke. U periodu od 6. januara do 10. januara, Telegram je zabeležio 9 miliona novih korisnika širom sveta, što je 91 odsto više u odnosu na prethodnu nedelju. Tržište sa najvećim rastom za Telegram bila je Indija.
Signal je, takođe, aplikacija za šifrovane poruke koja je privukla pažnju nakon najave promena u WhatsApp-u. U istom periodu, Signal je zabeležio 7,5 miliona preuzimanja širom Epl i Gugl prodavnica aplikacija, što je porast od čak 4.200 odsto u odnosu na prethodnu nedelju. Signal je dobio i podršku od javnih ličnosti, uključujući Ilona Maska.
E. D.