Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Digitalno bankarstvo šalje novčanice u istoriju

09.11.2018. 10:28 10:31
Piše:
Foto: pixabay.com

Obavljanje bankarskih transakcija putem računara i mobilnih telefona se kod nas brzo odomaćilo, i to ne samo među privrednicima već i među običnim svetom.

Svetski stručnjaci predviđaju da će elektronika toliko osvojiti tu oblast da će za desetak godina kovanice i banknote potpuno nestati iz opticaja, a ostati samo e-novac. Proces digitalizacije postaje sve značajniji za banke. Ukoliko žele da opstanu, moraće svoje usluge da modeliraju prema novim tehnologijama, odnosno da one postanu jednostavnije i dostupnije. Banke će sve više promovisati digitalne kanale i takmičiti se u ponudi novih usluga.

Obično kada počne primena novih načina plaćanja, ustanovi se da nam propisi kaskaju za događanjima na tržištu. U ovom slučaju izgleda da su krenuli unapred.Direktiva PSD2 o platnim uslugama, koju je donela Evropska centralna banka, reguliše tu oblast. Isto tako, Narodna banka Srbije donela je regulativu o instant-plaćanjima. Na taj način propisima su pokriveni i omogućeni novi načini plaćanja u digitalnom bankarstvu.

Član Upravnog odbora kompanije „Pejten”, koja se bavi tom problematikom, Nenad Subotić kaže da banke u tim regulativama treba da traže potencijal novih igrača na tržištu.

– Dolazi novo vreme kada će građani za kupovinu dobara koristiti bankarske usluge, ali neće morati da odlaze u banku i podižu namenski kredit – navodi Subotić. – Banke su otovrene za nove tehologije jer to donosi nove klijente i veće marže.

Internet bankarstvo je u zaletu: u Srbiji je tu vrstu usluge koristilo 20 odsto klijenata banaka

U Prokredit banci u Srbiji se ozbiljno pripremaju za novine koje dolaze. Smatraju da je pozitivna stvar što čak 70 odsto građana kod nas koristi internet, a i činjenica da, statistički, po glavi stanovnika dođe 1,3 mobilni telefon.

– Internet bankarstvo je u Evropi u snažnom zaletu. Srbija tu ne zaostaje mnogo. Tu vrstu usluga koristi više od 20 odsto bankarskih klijenata, a to je duplo više nego pre osam godina – kaže član Izvršnog odbora Prokredit banke Igor Anić. – Mi imamo naš program „ProKredit direkt”, koji donosi značajne uštede i prednosti. Očekujem da se taj trend nastavi jer su korisnici banke prepoznali prednosti koje donose mobilno i internet bankarstvo.


Novi posao za bankare

Korišćenje bankarskih usluga bez dolaska u banku uticaće na smanjenja broja zaposlenih u bankarskom sektoru. No, taj broj ne mora znatnije da se smanji

– Klijentima se tako otvara mogućnost da dobiju kvalitetniju uslugu. Umesto da čekjau u redu na šalteru, moći će da o bankarskim uslugama razgovaraju sa savetnicima i da procene koji im kredit ili štednja više odgovaraju s obzirom na potrebe i mogućnosti – kaže Anić.


Ta kuća je digitalizaciju počela pre dve godine. Tada su otvorene poslovne jedinice „Zona 24/7”. Tu su klijenti od početka mogli obavljati bankarske transakcije elektronskim putem non-stop. Klijenit su to brzo usvojili i danas se 91 odsto transakcija u toj kući obavlja elektronski i putem digitalne aplikacije. Svi klijenti koji otvore „total račun”, dobijaju besplatnu karticu i internet i mobilno bankarstvo s neograničenim brojem plaćanja bez provizije, plus povoljnije kredite.

D. Vujošević

Autor:
Pošaljite komentar