„Dnevnik” AD zahteva treću šansu
Ni drugi put niko se nije javio na javni poziv za kupovinu imovine „Dnevnika” AD Novi Sad, iako je ona ovog puta ponuđena po upola manjoj ceni u odnosu na prvu ponudu. Otvaranja glavnog koverta ponuđača
u Agenciji za privatizaciju nije bilo jer nije bilo zainteresovanih da za 3.698.506,31 evra kupe celokupnu imovinu „Dnevnika” AD u Novom Sadu.
Agencija za privatizaciju objavila je 14. avgusta novi, drugi, poziv za prikupljanje ponuda za kupovinu „Dnevnika” AD po početnoj ceni koja je iznosila 50 odsto cene iz prvog javnog poziva. Naime, početna cena kapitala „Dnevnika” AD ponuđena u prvom javnog pozivu iznosila je 7,4 miliona dinara, ali je Agencija za privatizaciju 3. avgusta proglasila prodaju neuspešnom jer nije bilo zainteresovanih kupaca.
Nakon neuspele i druge prodaje, trećeg kruga nema. Kako je za „Dnevnik” objasnio generalni direktor „Dnevnika” AD Svetozar Karanović, sada je sve u igri.– Znali smo da zbog visoke cene neće biti zainteresovanih ni u prvom ni u drugom krugu – kazao je Karanović. – Jednostavno, za 3,7 miliona evra, uz obavezu plaćanja dugova koji su samo poslovnim poveriocima veći od milion evra, i niza drugih dugovanja, nije bilo realno ni očekivati kupca. Ljudi koji imaju novac za takvu kupovinu sasvim sigurno su van novinarskog sveta i moglo se pretpostaviti da zaintersovanih koji bi nastavili delatnost u narednih pet godina neće biti.
On smatra da je prvi javni poziv za prodaju, objavljen 29. juna, trebalo da krene s početnom cenom od polovine traženih 7,4 miliona, a ovaj drugi bi onda iznosio trećinu, što bi omogućilo lakše pronalaženje potencijalnog kupca.Pošto je krajnji rok za privatizaciju medija u državnom vlasništvu 31. oktobar 2015. godine, a ako do tada ne bude novog vlasnika, privatizacija će biti sprovedena podelom akcija zaposlenima bez naknade, Karanović smatra da Agencija za privatizaciju „Dnevniku” AD treba da pruži još jednu šansu i objavi i treći poziv s nižom cenom.
– Uputio sam pismo direktoru Agencije za privatizaciju Ljubiši Šubari, a poslaću ga i resornim ministarstvima, da se pre isteka zakonskog roka za privatizaciju medija, razmotri mogućnost objavljivanja trećeg poziva za prodaju „Dnevnik” AD Novi Sad. Jednostavno, valjalo bi sačuvati zdravo jezgro naše kuće, spasti izdanja koja su inače rentabilna i 60 zaposlenih. Mi trenutno imamo 15.000 pretplatnika na „Poljoprivrednik” i „Dobro jutro” i ne bi bilo dobro da ih ostavimo bez tih časopisa, kao što bi bilo loše i da 40 stalno zaposlenih i 20 honoraraca ostavimo bez posla. Dakle, od Agencije za privatizaciju i resornih ministarstava zavisi šta će biti s „Dnevnikom” AD Novi Sad. Očekujemo da oni prihvate naš zahtev i da dobijemo još jednu šansu jer vremena do 31. oktobra ima – zaključuje Karanović.
LJ. Malešević