Zbog potrage za poslom nemački jezik sve popularniji
NOVI SAD: Sprechen Sie Deutch je pitanje na koje većina može da odgovori, ali ne i da nastavi konverzaciju na nemačkom jeziku.
Nemački ne govore samo stanovnici ove države, to je zvanični jezik i u Austriji, Švajcarskoj, Luksemburgu i Lihtenštajnu. Za deo stanaovništva severne Italije, istočne Belgije, Holandije, Danske, istočne Francuske, delova Poljske, Češke, Rusije, Rumunije i još nekih delova Evrope nemački je maternji jezik.
Svedoci smo porasta broja ljudi u Srbiji koji uče nemački jezik. Razlozi su različiti: neko uči zato što želi da nauči još jedan jezik ili je potrebno da stekne međunarodno priznat sertifikat.
Većina mojih učenika je starosti između 30 i 40 godina, to su mladi ljudi koji su obrazovani, ali na žalost ne pronalaze posao u struci kako bi sebi uspeli da obezbede osnovno za normalan život. Oni su u potrazi za bolje plaćenim poslom i poslom u struci, oni žele da uče, da napreduju, a prvi korak na putu za odlazak u inostranstvo je učenje nemačkog. Puni elana i volje pristupaju učenju nemačkog, daju sve od sebe, domaće zadatke redovno rade… , priča Dragana Jevtić profesorica nemačkog jezika.
Prema njenim rečima, iako je većina učenika mlađe generacije, i nemački kao i ostali strani jezici se uče u svim uzrastima.
Moj najmlađi učenik je bio star 2,5 godine; kada sam počela da ga učim nemački, tada nije ni srpski znao, pa je neke stvari prvo naučio na nemačkom pa tek kasnije na srpskom. On sada ima pet godina i odlično govori nemački. Nisu retkost ni ljudi u zrelijim godinama, koji dođu da uče nemački. Oni jezik uče zbog toga što su im deca otišla u Nemačku da rade pa i oni žele da su tamo, da im pomognu oko njihove dece, odnosno svojih unučića. Obično žele da nauče osnovno, kako bi se snalazili u svakodnevnoj šetnji, odlasku u kupovinu ili u vrtić po decu. Njihov entuzijam i želja za učenjem jezika me uvek oduševi, priča Dragana Jevtić.
Kako dodaje, iako nemački važi za jedan od težih jezika, uspeh je zagarantovan ako se pristupi s dobrom motivacijom i jasnim ciljevima, a brojni materijali koji postoje, učenje jezika čine zanimljivijim.
Učenje kroz pesmu, igru i dijaloge vole kako deca tako i odrasli. Uvek se trudim da učenicima sugerišem gledanje nemačkih serija i filmova sa sadržajima koji bi ih zainteresovali za jezik, poručuje naša sagovornica.
Njihovo zadovoljstvo, dodaje, kada mi na času prepričavaju gledane sadržaje i vidim njihov napredak i uspeh, doživljam i kao lični uspeh.
Na taj način oni šire svoje znanje, usvajaju vokabular nesvesno, što je od izuzetne važnosti za njihovo dalje napredovanje u komunikaciji, pojašnjava Dragana svoj način motivisanja učenika.
Prema njenim rečima, za najosnovnije snalaženje sa nemačkim jezikom, potrebno je barem dva meseca intenzivnog učenja.
To podrazumeva učešće u osnovnoj konverzaciji, da znaju da kažu nešto o sebi, a ne samo svoje ime, da govore o svojim interesovanjima, hobijima, da se snalaze u gradu, u kupovini, u restoranu, da znaju da među oglasima pronađu baš onakav stan kakav im je potreban i da pitaju za sve pojedinosti koje se tiču samog ugovora o iznajmljivanju, isto tako i da uspeju da pronađu posao i budu spremni za razgovor sa poslodavcem, kaže Dragana.
Onlajn učenje sve je više rasprostranjeno jer učenici često nisu u mogućnosti da pohađaju nastavu u učionici ili im iz nekog razloga ne odgovaraju termini kada se odvija nastava u prostorijama škole.
Istakla bih da je kvalitet onlajn nastave isti kao i na časovima u učionici. Moji učenici koji odu u Nemačku obično nastave s časovima i to upravo onlajn zbog toga što im je povoljnije i lakše da uče od kuće, a da pri tom ne izgube ništa na kvalitetu časova, tvrdi profesorica Dragana Jevtić.
Milica Ćirić