Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

U Srbiji 6,9 odsto siromašnih, počela kampanja donacije hrane

05.09.2022. 16:06 16:12
Piše:
Foto: pixabay.com

BEOGRAD: U Srbiji 6,9 odsto stanovništva živi na granici apsolutnog siromaštva, što znači da oko 446.000 ljudi ne može da zadovolje osnovne životne potrebe.

U riziku od siromaštva je više od petine populacije, a mnogi od ovih građana zavise od donacija hrane koje su trenutno nedovoljne, dok se u Srbiji, prema procenama, dnevno baci dva miliona kilograma hrane.



Sa ciljem da poveća svest građana o problemu bacanja hrane i nedovoljnih donacija hrane, ali i da doprinese povećanju donacija hrane, Koalicija za dobročinstvo i ove godine pokreće kampanju "Spasimo hranu, spasimo humanost" koja se organizuje uoči petog Nacionalnog dana davanja 9. oktobra, saopštili su iz Fondacije Ane i Vlade Divac.



Prvom u nizu aktivnosti u okviru kampanje, danas je obeležen početak kampanje "Spasimo hranu, spasimo humanost" zajedno sa kompanijom Delez Srbija, u čijih pet Maxi, Mega Maxi i Tempo prodavnica u Beogradu su postavljene posebno dizajnirane kutije za donacije hrane namenjene korisnicima udruženja mentalno nedovoljno razvijenih osoba (MNRO).



Građani će namirnice moći da doniraju u Maxi, Mega Maxi i Tempo marketima na sledećim lokacijama: Maxi - Mirijevski venac 23, Mirijevo, Tempo - Viline Vode bb, Tempo - Autoput za Zagreb 35, Mega Maxi Ada - Obrenovački drum 3 i Tempo Hipermarket Vračar - Bačvanska 21, dok će Banka hrane Beograd u saradnji sa lokalnim udruženjima za pomoć MNRO hranu distribuirati najugroženijim građanima.



Uprkos tome što se hrana sve više donira, a proizvođači hrane i trgovci žele da doniraju viškove hrane narodnim kuhinjama, bankama hrane i dobrotvornim organizacijama, količina hrane koja se donira i dalje čini samo mali deo u ukupnom višku jestive hrane dostupne u Srbiji, a iz Fondacije poručuju da je rešenje ovog problema je u bližoj saradnji svih uključenih aktera.



Menadžer projekta u Fondaciji Ana i Vlade Divac koja predvodi Koaliciju za dobročinstvo Željko Mitkovski pozvao je sve kompanije, medije, organizacije i građane da se uključe u kampanju "Spasimo hranu, spasimo humanost".



"I ove godine kampanjom ''Spasimo hranu, spasimo humanost'' želimo da doprinesemo povećanju donacija hrane za najugroženije i smanjenju bacanja hrane koja je još uvek bezbedna za ljudsku upotrebu", rekao je Mitkovski.



Direktor Srpskog filantropskog foruma Veran Matić istakao je da je tokom prošlogodišnje kampanje prikupljeno i donirano gotovo 70 tona hrane vredne 13,6 miliona dinara.



Koaliciju za dobročinstvo čine Fondacija Ana i Vlade Divac, Srpski filantropski forum, Trag fondacija, Smart Kolektiv, Catalyst Balkans, Forum za odgovorno poslovanje i Privredna komora Srbije.

Autor:
Pošaljite komentar