Tabloid: Op trt gevezen zajn
Pročitah kako je naš poznati glumac Ivan Bekjarev otišao u policiju da prijavi one koji su napravili
lažnu Fejsbuk stranicu. Poznati glumac i pedagog je izjavio da ne želi da prisustvuje teroru gde se sve objavljuje na društvenim mrežama. On se našao u problemu kada je saznao da na jednoj društvenoj mreži postoji lažan profil pod njegovim imenom i prezimenom. „Saznao sam da postoji profil sa mojim imenom, daju razne moje izjave, koje nikada nisam dao. Dakle, profil je lažan i idem u policiju da nađu tog koji u moje ime izjavljuje svašta. Ako nešto ne objavite na društvenim mrežama, onda kao da ne postojite. E, pa onda biram da ne postojim”, rekao je nepostojeći Ivan Bekjarev u jednoj popularnoj TV emisiji...
Poštujem poznatog glumca koji mi je tri puta gostovao, ali ću reći komentar Caneta Kurble iz „Otpisanih” kog je igrao, a to je onako švapski „Op trt gevezn zajn”. Vremena su se promenila. Ovog meseca važnija stvar od Bregzita bili su diskusije o novom disku „srpske majke” Svetlane Cece Ražnatović i tome šta joj znači reč „Didule”. Pojedini diskutanti, hodočasnici i fanovi, mogli su napisati seminarske radove koliko su se dali u analizu onoga što je Marina Tucaković napisala i Ceca otpevala i odrecitovala na toj novoj ploči.
Posebno su bili oštri oni politički korektni, koji su odmah saopštavali da će da isključe sve one koji slušaju numere koja peva Ceca. I što god da uradi ona je tema. Da li joj je Veljko malo nestašan. Da li Anastasija slavi 18. rođendan i šta joj odneti za poklon. To su sve teme na društvenim mrežama i sprdačinama koje se na njima naprave. Tako i saznadosmo da, za razliku od gospodina Bekjareva, Kalina Kovačević voli Instagram i društvene mreže, kao i da voli po neku Cecinu pesmu. Tako je hrabro uspela da kaže jeres i prekine medijsko jednoumlje u ovoj našoj večito podeljenoj Srbijici.
Tuga je što nam društvene mreže daju iluziju lepšeg života, koji zapravo ne postoji ili se romansira. Društvene mreže omogućavaju demokratizaciju medijskog javnog prostora gde novinari više nisu transmisija između zvezda i širokog puka. Sad se same Severina, Neda, Brena, Jelena Bačić Alimpić... svojim fanovima obraćaju direktno putem društvenih mreža, i tu se ostvaruje neposredna komunikacija. Jedina mana FB je ulepšavanja stvarnosti, mogućnost da vam se na vrat nakače svakakvi egzibicionisti i manijaci, kao i to što svojim slikama selfijima i pućenjima možete da pošaljete sasvim pogrešnu poruku.
Jer, život jednostavno nije ni lajk ni post. Život je mnogo komplikovanija pojava i ne živi u virtuelnoj stvarnosti. Što se nas sa televizije tiče, emisije nam tek na društvenim mrežama dobijaju najbolju reklamu i tek tu dobijaju svoj novi i drugi život. Televizija se ne gleda više kao nekada, ali zato svi pilje u društvene mreže i često se dešava da kada sednemo u kafić prvo se svi uhvatimo telefona pa više gledamo u svoja elektronska sokoćala nego što se gledamo u oči.To su vam jednostavno postalo nova vremena. Naslovi iz novina, Jutjub muzički hitovi, ljubavi, razvodi, pomeni... sve je to jednostavno postalo opšte društveno dobro. I odlično je sredstvo za pi-ar i marketing. Ali treba prekinuti sa iluzijom da lajna na Tviteru, post na FB ili luda slika na Instagramu može da promeni surovi i racionalni svet u kome živimo. Društvene mreže su samo novi medij koji je u stravičnoj ekspanziji, ali vreme će pokazati da neće moći da uništi ni televiziju, ni štampu, ni estradu, ali to jeste definitivno ođek novih vremena.
Jer, ko ne bude na društvenoj mreži, uskoro ga neće biti ni u javnom životu. Publikacije su postale toliko važne da ljudi misle da će time promeniti svoj život ili da će promeniti svet. Ali društvene mreže ipak nisu toliko moćne. I tu opet dolazimo do onoga „Op trt gevezen zajn”. Matija Bećković može sebi da dozvoli lukusuz da se javlja na fiksni telefon i to u određeno vreme. Raša Popov takođe. Ivan Bekjarev se redovno javlja na svoj mobilni koji se lako pamti i sigurno mu ne treba ni pravi ni fejk FB profil. Ali nekim mladim glumcima veoma je bitno da na društvenim mrežama pokazuju svoje pločice, zgodno zmijsko telo, da konstantno rade marketing kako bi uopšte napravili neki posao. Jer takva su vremena. Posla je malo, naplativost takođe. Vremena su površna i zeznuta, da ne kažem drugi izraz. Sve je to „Op trt gevezen zajn”
Inače, ja ću ovu kolumnu sa sajta „Dnevnika” obavezno da postavim na Fejsbuk i na Tviter. Pa nek gore mreže a Vi, poštovani čitaoci, nemojte da mi škrtarite sa lajkovima... Op zvrc gevezen zajn.
Piše: Aleksandar Filipović