Srbija u još jednom međunarodnom istraživanju obrazovnog sistema: Kakve građane stvara škola
U okviru priprema za međunarodno istraživanje o građanskom obrazovanju i učešću u modernom društvu IČS (International Civic and Citiyenship Education Study), koje će se sprovesti 2022. godine, i pored specifičnih uslova u kojima se u ovoj školskoj godini održava nastava, u toku oktobra testirani su učenici osmog razreda u 31 školi u Srbiji.
U ovom, probnom testiranju, koje je realizovao Zavod za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanje, učenici, nastavnici osmih razreda i direktori ovih 30 škola popunjavali su upitnike, a njihovi odgovori će biti od koristi za strateško planiranje budućih koraka razvoja našeg obrazovnog sistema.
Učenici su testove i upitnike popunjavali anonimno, tako da je ispoštovana procedura o zaštiti podataka prema Evropskoj opštoj uredbi o zaštiti podataka.
Ovom međunarodnom istraživanju obrazovnog sistema, koje se u svetu realizuje od 1971. godine, Srbija se priključila prošle godine i prvi put će učestvovati u sledećem ciklusu zakazanom za mart 2022. godine.
U ovom ciklusu testiranja poseban osvrt je na različitim izazovima i novinama koje se dešavaju u društvu, kao što su održivi razvoj i globalno građansko obrazovanje, digitalno građansko obrazovanje (korišćenje IT tehnologija za učešće u društvenim i političkim dešavanjima), migracije i raznolikost, stavovi mladih ljudi o političkim sistemima (poverenje u institucije, sistem) i individualno osećanje slobode i bezbednosti.
Uzimajući u obzir socio-ekonomske činioce porodice, stavove nastavnika i uslove u kojima se nastava odvija, IČS će značajno doprineti informacijama o stavovima i znanjima mladih o savremenom društvu i njegovim promenama. Takođe, kao i u svim međunarodnim istraživanjima, rezultati će biti osnova za poređenje različitih zemalja u vezi sa podsticajem mladih ljudi da budu odgovorni i savesni građani svojih zemalja.
D. D