Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

POČELE PRIPREME ZA GRADNJU AUTO-PUTA BEOGRAD–ZRENJANIN–NOVI SAD „Vojvođansko P” – projekat od posebnog značaja

09.12.2023. 09:42 10:11
Piše:
Foto: Ministarstvo građevina, printscreen instagram Goran Vesić

Auto-put  Beograd-Zrenjanin-Novi Sad projekat je od posebnog značaja za Republiku Srbiju, a nedavno su počele pripreme za gradnju te saobraćajnice, što, između ostalog podrazumeva  i raščišćavanje terena nasipanje tucanika.

U sistemu putne mreže Srbije koridor „Vojvođansko P“ predstavljaće osnovnu vezu na pravcu sever-jug, budući da povezuje Vojvodinu i Beograd, centralne i severne delove države. Nastavak tog državnog puta, severno od Zrenjanina ka Kikindi i zapadno ka Novom Sadu, predstavlja važnu vezu ka Mađarskoj - međunarodnom putu E-75.

Predviđena je saobraćajnica dužine 105 kilometara, s nekoliko saobraćajnih petlji, na teritoriji četiri grada i opštine, a Prostornim planom obuhvaćena je površina 4.095 hektara. Auto-put će počinjati od petlje „Ovča“ na severnoj tangenti obilaznice oko Beograda, a završavaće u zoni administrativnog područja Grada Novog Sada (naplatna stanica).

105 kilometara,s nekoliko saobraćajnih petlji, na teritoriji četiri grada i opštine

„ Koridor auto-puta posmatra se kroz dve deonice Beograd - Zrenjanin (sektor 1) i Zrenjanin - Novi Sad (sektor 2). U odnosu na Grad Zrenjanin, taj koridor predstavlja značajan ulazno-izlazni pravac kojim će se, pored intenzivnog tranzitnog i teretnog saobraćaja, odvijati i putnički, jer veliki deo naselja na toj deonici gravitira ka Zrenjaninu. Na sektoru 2, od Novog Sada do Zrenjanina, državni put već prolazi van naselja, ali će se izgradnjom autoputskog profila dobiti na kvalitetu i bezbednosti saobraćaja“, objašnjeno je u Prostornom planu.

Auto-put Beograd – Zrenjanin – Novi Sad, predstavlja krak primarne mreže puteva Srbije koji treba da ubrza i učini efikasnijim postojeće tokove na magistralnom pravcu od Beograda ka Zrenjaninu i Novom Sadu. Izgradnjom saobraćanice „Vojvođansko P“ stanovnici Zrenjanina i okolnih mesta brže će se uključivati na Koridor deset, a od Novog Sada do Zrenjanina će se, kako je procenjeno, stizati za oko 25 minuta. 

Izgradnja auto-puta Beograd-Zrenjanin-Novi Sad najavljuje se još od 2019. godine, a ministar građevinsrstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić početkom godine izjavio da će radovi početi 2024. godine. Početkom 2020. sa kineskom kompanijom „China Shandong International Economic and Tehnical Coorporation Group“ potpisan je Memorandum o razumevanju i izradi planske i tehničke dokumentacije za izgradnju auto-puta Beograd (Borča) - Zrenjanin - Novi Sad.

4.095 hektara obuhvaćeno Prostornim planom

Vlada Srbije formirala je inače i radnu grupu za realizaciju projekta „Izgradnja auto-puta Beograd (Borča)-Zrenjanin i Zrenjanin-Novi Sad“, čiji će zadatak, kako je u odluci navedeno, saradnja sa kompanijom „Shandong Hi-Speed Group“ radi definisanja elemenata i predloga teksta komercijalnog ugovora u cilju izgradnje tog auto-puta.

Zbog izgradnje auto-puta Beograd-Zrenjanin-Novi Sad, predviđena je izmena planske dokumentacije, tačnije Prostornog plana područja posebne namene koridora, s idejnim rešenjem. Za izmene i dopune tog dokumenta krajem maja pokrenut je i postupak javne nabavke, procenjene vrednosti deset miliona dinara, bez PDV-a, ali je vrlo brzo nakon objavljivanja tender obustavljen, jer se, kako je tada objašnjeno, nisu stekli svi neophodni uslovi u skladu sa odredbama Zakona o planiranju i izgradnji, tako da nisu u potpunosti ispunjeni svi preduslovi za primenu metodološkog pristupa za izradu planskih dokumenata.

Modernizacija putne mreže Vojvodine

Modernizacija putne mreže jedan je od prioriteta Regionalnog prostornog plana Vojvodine za period od 2025. do 2035. godine. U prvoj fazi implementacije predviđena je izgradnja brze saobraćajnice, autoputa, Novi Sad (Ib 12) - Ruma - Šabac (Ib 21), ali i državnog puta prvog reda od Zrenjanina do granice prema Temišvaru (Ib 12, IIa 129), kao i, kako je navedeno, kompletiranje obilaznice oko Subotice (“Y” krak auotoputa E-75) i graničnog prelaza Kelebija (petlja Subotica Jug). Posla za putare biće i na pravcu Kovin - Smederevo (veza A1, odnosno s autoputem E75).

Ciljevi posle 2025. godine, između ostalog su i završetak gradnje na putnom pravcu Beograd (veza s A1 E-75 i A3 E-70) - Zrenjanin (veza s Ib 12 i Banatskom magistralom (veza s A1 E-75 i A3 E-70 i Ib 21 „Fruškogorski koridor”), odnosno „Vojvođanskog koridora P”, kao i dela rute 4 (SEETO), granica s Rumunijom - Vršac - Pančevo - Beograd, što podrazumeva izgradnju autoputa E-70 i rekonstrukciju postojećeg pravca državnog puta DP 10.


Trasa „Vojvođanskog P” puta već jednom je menjana, kada je petlja Ečka u odnosu na Prostorni plan, na zahtev zrenjaninskih privrednika i zbog potreba „Linglonga“, pomerena nekoliko kilometara bliže nekadašnjem Bečkereku (Zre-

njaninu), ka budućoj fabrici guma. Takođe, u februaru prošle godine sadašnji ministar,  a tada zamenik gradonačelnika Goran Vesić rekao je da Grad Beograd insistira da se u projekat gradnje brzog puta Beograd-Zrenjanin uključi i Zrenjaninski put.

Jovana  Vukašinović

Piše:
Pošaljite komentar