Ne idu vozovi između NS i ZR, manjak vozova i putnika
BEOGRAD: Putnički vozovi koji su saobraćali između Novog Sada i Zrenjanina, ne saobraćaju od 1. februara ove godine, a razlog za to je, kažu u preduzeću “Infrastrukture železnice Srbije”, nedostatak dizel-motornih garnitura i mali broj putnika.
Broj dizel-motornih garnitura u radnom parku “Srbija voza” isti je počev od 2016. godine i tada su sve bile angažovane za prevoz putnika, kažu u ovom preduzeću.
Objašnjavaju da su u toku 2017. i 2018. godine remontovane pruge koje do tada više godina nisu radile.
Iako je remont navedenih pruga bio, pre svega, zbog potreba teretnog saobraćaja, 'Srbija voz' je zbog građana organizovao saobraćaj s rezervnim garniturama iz tadašnjeg reda vožnje.
”Srbija voz” je, dodaju, angažovao još tri garniture koje su bile u rezervi, i to je maksimalno što je moglo da se uvede u saobraćaj, kažu u ovom preduzeću.
Analiza tokova putnika, pokazuje da je procenat iskorišćenja kapaciteta garnitura bio zanemarljiv, bilo je pet do deset putnika u proseku po vozu, odnosno, garniture su saobraćale takoreći prazne, kažu u ovom preduzeću.
“Srbija voz” je morao, navode, za potrebe međunarodnog saobraćaja, a u skladu sa dogovorom postignutim sa mađarskim operaterom MAV-START, da angažuje tri dizel-motorne garniture za saobraćaj na relaciji Novi Sad - Kelebija, i one su, dodaju, prebačene sa relacija Novi Sad - Zrenjanin i Zrenjanin-Pačevo, kao i još jedna dizel-motorna garnitura iz Kraljeva.
Sve dizel-motorne garniture su, dodaju, u saobraćaju i ukoliko dođe do kvara, “Srbija voz” organizuje autobuski prevoz, jer u rezervi nema ni jednu garnituru.
Redovan putnički železnički saobraćaj između Novog Sada i Zrenjanina biće ponovo uspostavljen kada se za to steknu svi uslovi, rekli su u preduzeću “Infrastrukture železnice Srbije”.