Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Manje udesa zbog pooštrenih tehničkih pregleda

10.10.2019. 11:54 11:55
Piše:
Foto: Dnevnik.rs

Pooštravanje tehničkih pregleda doprinelo je smanjenju broja udesa za deset odsto tokom godinu, a poginulo je 27 ljudi manje nego u istom periodu lane, navode u Ministarstvu unutrašnjih poslova. Smanjen je i broj neispravnih automobila, budući da, kako procenjuju na tehničkim pregledima, čak u 40 odsto nisu prošli taj prvi pregled.

U MUP-u kažu da su otkrili da je u prvih 10 meseci pooštrenog tehničkog pregleda 27 ljudi manje poginulo u saobraćaju, a smanjen je i broj povređenih za 1.394, kao i broj nesreća za 1.043, piše RTS.

Za 10 odsto vozila može se reći da je nerealno da se ikada više nađu u saobraćaju, jer cena njihove popravke prevazilazi njihovu vrednost.

S druge strane, postoji još oko 20 odsto vozila koja zbog određenih nedostataka ne mogu odmah da prođu pregled, ali moguće je otkloniti kvar.

Najbitnija stvar, kažu u MUP-u, jeste da se sada vozila fotografišu i pravi baza o njihovoj tehničkoj ispravnosti.

"Postoji pet fotografija slika sa prednje zadnje strane, bočne strane i slika kontrolne table, tačnije kilometar-sata", objašnjava Marko Manojlović, rukovodilac tehničkih pregleda.

Sledeće godine očekuje nas još jedna novina, a to je merenje izduvnih gasova na tehničkim pregledima.

Tačnije, oni koji su skinuli katalizatore ili DPF filtere neće moći da prođu tehnički pregled, ukoliko nisu u određenim granicama dozvoljenog zagađenja.

"Izduvni gasovi će naredne tri godine biti kontrolisani. Kontrolisaće se stepen izduvnih gasova, da li imate svu opremu vezanu za izduvne gasove katalizator, DPF filtere", najavljuje Manojlović.

Najbitniji uslov za registraciju vozila jeste ispravan kočioni sistem, pogotovo kočiona creva koja su kod starijih vozila neretko porozna, pa pucaju prilikom naglog kočenja.

Sledeći na listi su upravljač, trap i karoserija, gde ne sme biti rupa i trulih tragova. A to da li su, na primer, branici ogrebani ili ne, nije značajno za bezbednost, kažu stručnjaci.

Piše:
Pošaljite komentar