Jagodina: Poginulo sedam osoba u lančanom sudaru, povređeno do 40 (video)
JAGODINA: U lančanim sudarima jutros na auto-putu Beograd - Niš, poginulo je sedam osoba, rekla je Tanjugu saobraćajna policija na mestu udesa.
Prema proceni policije, na mestu udesa, lakše i teže povrede je zadobilo 35 do 40 osoba, a oštećeno je preko 40 vozila, od kojih su neka potpuno uništena.
Na tom delu auto-puta dogodile su se, jutros oko 7:20, dve saobraćajne nesreće, po jedna u oba smera, jedna od druge udaljena oko 400 metara.
U saobraćajnoj policiji preciziraju da su tri osobe poginule na traci iz pravca Niša, i četiri na traci iz pravca Beograda.
Lekari u bolnicama u Jagodini i Ćupriji danas imaju pune ruke posla.
U Opštu bolnicu u Jagodini smešteno je sedam povređenih osoba - dvoje državljana Srbije i po jedan Nemac, Grk, Turčin, Albanac i Poljak.
Kako je Tanjugu izjavio direktor bolnice Miloš Lukić, jedna osoba je prebačena na Odeljenje neurohirurgije u Ćupriji, a ostale su zadržane u Jagodini, i radi se o hirurškim i ortopedskim povredama.
"Povrede su ozbiljne, ali niko nije životno ugrožen", rekao je Lukić.
U Urgentnom centru Opšte bolnice u Ćupriji, centralne i najveće zdravstevne ustanove između Beograda i Niša, na zbrinjavanju povređenih "angažovani su brojni lekari uključujući i direktora Slobodana Gajića", rečeno je Tanjugu.
Urgentni centar u Ćupriji nije bilo moguće dobiti telefonom.
Na mestu udesa, uz saobraćajnu policiju su i vatrogasci, koji su gasili požar na dva kamiona i specijalnim makazama sekli automobile i vadili povređene. Tu su i medicinske ekipe, dizalice i šlep vozila.
U bolnici u Ćupriji devetoro povređenih
ĆUPRIJA: U Opštoj bolnici u Ćupriji zbrinuto je devet osoba povređenih jutros u lančanim sudarima na autoputu Beograd - Niš kod Jagodine.
Jedan pacijent je upućen na lečenje u Klinički centar Niš, a jedan je smešten u jedinicu intenzivne nege, izjavio je Tanjugu direktor bolnice dr Slobodan Gajić.
Nesreća kod Jagodine opomena i za nadležne i za vozače
Dva lančana sudara koja su se dogodila jutros na auto-putu Beograd - Niš, kod Jagodine, a u kojima je poginulo sedam osoba, tragična je opomena da je krajnje vreme da se preduzmu sve potrebne mere da se takve nesreće spreče u budućnosti, ocenio je direktor Komitet za bezbednost saobraćaja Damir Okanović.
Okanović je za Tanjug rekao da u tim udesima vozači nose svoj deo odgovornosti, ali da je krajnje vreme da se urade i neke stvari sa apekta bezbednosti puta.
"Ovo što se dogodilo jutros, može da se dogodi i večeras. Krajnje je vreme da uspostavimo video nadzor nad kompletnim Koridorom 10 i 11, krajnje je vreme da se uspostavi sistem upozoravanja i obaveštavanja vozača na svim deonicama, a pogotovu na deonicama gde je vrlo česta pojava magle", kazao je Okanović.
Dodao je da je potrebno uspostaviti upravljanje saobraćajem tako što će se iz operativnog centra upravljati dozvoljenim brzinama.
"U situaciji kao što je bila ova jutros bilo bi mnogo bolje da smo imali operativni centar odakle bi operater smanjio i komandovao ograničenje brzine u datim vremenskim uslovima", naveo je.
Okanović je apelovao na vozače da drže bezbedno odstojanje od vozila ispred njih, te da se ne približavaju previše tom vozilu, već da poštuju pravilo dve sekunde.
"To pravilo podrazumeva da pri normalnoj vidljivosti vozilo kada prođe pored nekog objekta, na primer saobraćajnog znaka, ne treba da prođe manje od dve sekunde da vi prođete pored tog istog znaka", kazao je.
Prema njegovim rečima, potrebno je da vozači gledaju da razmak između vozila ispred i njih bude vremenski dve sekunde, a kada je smanjena vidljivost da to rastojanje bude još veće.
"U slučaju smanjene vidljivosti prilagodite brzinu, nemojte se ponašati kao da je vidljivost dobra, nemojte voziti na slepo, prilagodite brzinu tako da u datoj vidljivosti možete da se zaustavite ukoliko vidite neku prepreku ispred vas", istakao je Okanović.
Kako je naveo, u slučaju nailaska na saobraćajnu nesreću na autoputu potrebno je odmah upaliti sva četiri pokazivača pravca, obući prsluk, te da putnici odmah izađu iz vozila i, ukoliko je to moguće, napuste kolovoz autoputa, a ukoliko nije moguće, da se pomere što više ka desnoj ivici i budu što manje izloženi nailazećim vozilima.
"Ukoliko je vaše vozilo poslednje u koloni postavite upozoravajući trougao na najmanje 50 metara vašeg vozila i gledajte da upozorite vozače nailazećih vozila na zastoj. Ukoliko se prilikom zaustavljanja pred saobraćajnom nesrećom nalazite u levoj traci pomerite vozilo što više u levo, a ukoliko ste u srednjoj ili desnoj traci pomerite ga što više u desno, jer se na taj način ostavlja prolaz - ''koridor života'' za prolazak Hitne pomoći, vatrogasaca i policije", ispričao je Okanović.
Dodao je da je potrebno obavestiti policiju o mestu saobraćajne nesreće, o smeru u kom se nezgoda dogodila, kao i ukoliko postoje mogućnosti, o broju vozila koji su učestvovali u nezgodi i tipu vozila, da li je u pitanju kamion, automobil ili autobus.
Nakon što je obezbeđeno vozilo, učinjeno vidljivijim i sklonjeni putnici sa kolovoza, potrebno je započeti preuzimanje prve pomoći prema onima koji su povređeni.