Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Izlet u Novi Sad za nišlijske učenike – 13.500 dinara

02.12.2019. 12:49 12:52
Piše:
Foto: rts.rs

Ovojesenji jednodnevni izlet iz Loznice u Tršić, iako je udaljenost u oba pravca 15 kilometara, prvake je koštao 1.800 dinara, mada autobuska karta na toj relaciji iznosi 200, koliko i ulaznica u Vukovu kuću ukoliko nije u pitanju grupna poseta, objavljuju roditelji na društvenim mrežama.

Za petake iz škole koja se nalazi tek pet kilometara od Beograda poseta Kalemegdanu i Etnografskom muzeju, bez lanč paketa – 1.040 dinara. Ni viši razredi nisu prošli povoljnije: osmaci koji su dve noći proveli u zlatiborskom hotelu sa dve zvezdice (po jedan pun pansion i jedan polupansion) platili su 18.100 dinara, a na Tari nešto manje – 15.000. Ipak, „pobednicima” se interno smatraju niški roditelji koji su za jedno noćenje u Novom Sadu za svoje školarce izdvojili čak 13.500 dinara.

Zakon o javnim nabavkama primenjuje se na ekskurzije i rekreativnu nastavu od 2013. godine.

– Iako je proces prilično dug, garantuje najnižu i transparentnu cenu, što predstavlja olakšicu školama i roditeljima – kaže direktor „Grand tursa” Petar Knežević. – Jedna ekskurzija ne podrazumeva samo hotelsku uslugu, već i prevoz, vodiča, kojem plaćamo i noćenje, zdravstveno osiguranje, ulaznice za destinacije, dnevnice za nastavno osoblje... Roditelji će rado dati novac za privatni čas, a kada isti nastavnik krene na ekskurziju, dnevnice postaju problem. Imajmo u vidu da on za jedan čas uzme onoliko koliko mu pripada za dva dana vođenja brige o detetu.

Prema nezvaničnim podacima, nastavnicima sleduje oko 1.000 dinara po detetu, što je, kada se preračuna, impozantna svota, mada se ne zna da se bilo koji prosvetni radnik obogatio od kulučkog posla koji često zahteva celonoćno dežuranje po hodnicima hotela kako bi se obuzdala mladež koja se napokon dočepala toliko željene slobode. Odgovor se možda krije u upitnoj stavci „ostalo”, napominju roditelji.

– Nekadašnja kalkulativna metoda je bila da agenciji pripadne oko 10 odsto zarade, a sada je, u tenderskoj utrci, cena u stalnom padu i pitanje je do kada ćemo moći da realizujemo svoje programe. Dat nam je veoma mali prostor da pružimo najkvalitetniju uslugu. Naša dužnost je, između ostalog, da platimo fiksni deo za osiguranje i depozit za realizaciju, a kao posrednici snosimo posledice za uplaćene aranžmane i ako propadne hotel ili aviokompanija. Nudimo široku lepezu predloga, ali su oni samo tema razmatranja Saveta roditelja, koji donosi krajnju odluku.

Jesenja sezona je već realizovana, dodaje Knežević, a najdominantnije inostrane destinacije bile su Italija, Češka, Grčka i Španija, na koje su otišli srednjoškolci iz cele Srbije, što je bilo dogovoreno pre stupanja na snagu Pravilnika o načinu obavljanja organizovanog prevoza dece.

– Prema Pravilniku, dalje ugovaranje podrazumeva da u inostranstvo idu samo četvrti razredi srednje škole, dok đaci od sedmog razreda mogu da izaberu domaće destinacije i Republiku Srpsku, za koju imamo vrlo lepe programe koji podrazumevaju obilazak Višegrada, Trebinja i Mostara – napominje Knežević.


Vozač odmoran i pouzdan

Osim što mora biti psihofizički sposoban da bezbedno upravlja vozilom, vozač treba imati dokaze o aktivnosti tekućeg i prethodnih 28 dana, te da je istog koristio odmor u neprekidnom trajanju od najmanje 11 sati, i čuvenu kvalifikacionu karticu koja garantuje da je u pitanju profesionalni vozač. Na 30 dece trebalo bi da bude prisutan najmanje jedan grupni pratilac u saobraćaju, koji je dužan da obezbedi mir i disciplinu tokom vožnje.


Iako u pomenutoj agenciji nismo saznali koliko staju ponude sa kojima su prošli na tenderu, na društvenim mrežama može se pronaći da su pojedini srpski gimnazijalci upoznali čari drevne Grčke za čak 45.000 dinara, uz sedam dana boravka u hotelu rangiranom sa dve zvezdice.

Usled nepoštovanja novog Pravilnika o načinu obavljanja organizovanog prevoza dece, problematična dokumentacija za put na zakazane i plaćene ovojesenje izlete i ekskurzije ostavila je hiljade razočaranih đaka ispred školskih dvorišta. Iako kao vlasnik agencije podržava uvođenje reda i standarda za ovakva putovanja, Knežević priznaje da je pomenuti pravilnik, koji je stupio na snagu od 1. septembra, doneo mnoge probleme prilikom tumačenja šta policijski službenik treba da kontroliše.

– Za negativnu sliku u javnosti ne možemo da krivimo samo turističke agencije – istakao je Knežević. – Ove jeseni se pokazalo da je velika nepoznanica primena Pravilnika o prevozu dece, po kojem je, između ostalog, škola dužna da u roku od 48 sati pre polaska prijavi pregled autobusa u lokalnoj policijskoj stanici, navede podatke o prevozniku, broj angažovanih autobusa, vozača i putnika, vreme, mesto polaska i ostale detalje. Pošto ih je malo naspram ekskurzijskih grupa, u žurbi se dešava da policijski službenici ne mogu da istolerišu neke izmene, recimo ako je prevoznik poslao jedan dabldeker umesto dva autobusa ili zamenio vozilo zbog kvara.

Kako je navedeno u dokumentu Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, policijski službenik, osim alkotestiranja, kontroliše sve uslove od trećeg do sedmog člana ovog pravilnika pre polaska. Među brojnim zahtevima su važeća registraciona nalepnica, potvrda o tehničkoj ispravnosti vozila koja nije starija od 30 dana, osim u slučaju novoproizvedenog autobusa starosti do dve godine, ispravni sigurnosni pojasevi za sva deklarisana sedišta, ispravan uređaj za zagrevanje, hlađenje i provetravanje vozila, tapacirana sedišta, osnovni pribor za higijenu vozila, sva obaveštenja i natpisi unutar autobusa, oprema za pružanje prve pomoći...

S. Milačić

Piše:
Pošaljite komentar