Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Digitalni logopedski setovi za dve škole u Srbiji

07.08.2017. 09:40 09:42
Piše:
Foto: Dnevnik.rs

U okviru stalno otvorenog konkursa za unapređenje položaja osoba sa invaliditetom, Ministarstvo za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja podržalo je projekte Centra za kvalitetno obrazovanje kojim su ojačani kapaciteti OŠ „Dragan Kovačević“ iz Beograda i Škole sa domom za učenike oštećenog sluha iz Kragujevca za primenu inovativnih pristupa u rehabilitaciji slušnih i govorno–jezičkih poremećaja.

Ove škole, naime, počele su da koriste digitalni logopedski set u radu s učenicima, kojima se olakšava i pojednostavljuje proces učenja.

Primena digitalnog logopedskog seta u radu sa učenicima ovih škola, ali i njihovim vršnjacima s teritorije grada Beograda, kao i vršnjacima sa teritorije grada Kragujevca i van njega kojima ove škole pružaju dodatnu podršku, omogućava da se proces habilitacije i rehabilitacije u mnogim aspektima ubrzava i poboljšava, kažu u školama.

Ovaj logopedski set omogućava ublažavanje i otklanjanje komunikacijskih i glasovno-jezično-govornih teškoća kod učenika sa različitim stepenom oštećenja sluha, nerazvijenom verbalnom komunikacijom i patološkim obrascima govorne komunikacije.

Digitalni logopedski set podrazumeva novu metodu u obradi zvuka. Njegova primena ne isključuje upotrebu klasičnih metoda u rehabilitaciji, već naprotiv, moguće ga je koristiti uz bilo koju metodu ili način rehabilitacije. Pored primene u dijagnostici i terapiji, primena digitalnog seta omogućava i novi kvalitet koji podrazumeva grupni rad, ritmičke i muzičke vežbe.

Uvođenjem dodatnih zvučnih stimulusa u rehabilitaciju kao što su muzika, slušanje priča i slično, rehabilitacija učenicima postaje interesantnija, a rehabilitatoru omogućava veću kreativnost.

Uvođenje informacionih tehnologija u mnogim aspektima ubrzava i poboljšava proces habilitacije i rehabilitacije. Ublažavanje i otklanjanje komunikacijskih i glasovno-jezično-govornih teškoća i poremećaja kod učenika sa smetnjama u razvoju doprinosi njihovoj boljoj socijalizaciji, lakšoj integraciji u zajednicu, kao i ostvarivanju prava na jednake šanse, kažu logopedi ovih škola, nadajući se da će slične logopedske setove dobiti i druge škole u kojima su učenici na habilitaciji i rehabilitaciji.

E. D.

Piše:
Pošaljite komentar