AKO SE VOZITE ŽUTOM TRAKOM, KAZNA JE OGROMNA, OSIM U JEDNOM SLUČAJU Evo kad smete „na žuto“
Kao što već znamo, autoput kroz Beograd prestaje da postoji, a zajedno sa njim i zaustavna traka.
Još se vodi polemika da li će se koristiti kao žuta traka ili kao vozna traka za prevoz motornih vozila.
Žuta traka kroz prestonicu nije neuobičajena pojava, i vozači u Beogradu već su se na nju navikli. Za one koji se retko s njom susreću, evo nekih uputstava.
U Beogradu, većina žutih traka je zabranjena za sva vozila osim za vozila gradskog saobraćajnog prevoza, taksija i vozila hitne službe. Međutim, to važi samo u određenim vremenskim intervalima tokom dana. Ta vremenska odrednica "od-do" postoji u sedam ulica u gradu koje imaju žutu traku. Koje je to vreme, zavisi od određene ulice i propisa, ali je u svakoj ulici jasno naznačeno od kad do kad važi takvo pravilo.
Imajući to na umu, umesto da se vozači guraju u dve trake, saobraćaj bi značajno mogao da se rastereti, a gužve da se smanje kada bi vozači privatnih automobila koristili tu mogućnost.
Period u kome je svima ostalima osim javnim gradskim službama zabranjeno kretanje žutom trakom, uglavnom je za vreme jutarnjeg i popodnevnog špica. Tako je od 7 do 9 sati ujutru i od 14 do 18 sati popodne, vožnja u žutoj traci zabranjena.
Međutim, to pravilo može da se zaobiđe ako se, u špicu napravi tolika gužva da saobraćajci usmeravaju saobraćaj. To se često dešava u popodnevnom špicu na Brankovom mostu, gde policajci stoje na početku žute trake i usmeravaju vozače privatnih vozila da mogu da se kreću tom trakom. Tako se velike gužva značajno rasterećuju.
Međutim, ukoliko to nije slučaj, evo koliko treba da platite ako vas snimi kamera, a one su u Beogradu postavljene na skoro sve velike saobraćajnice.
Nepoštovanje ovih pravila vozača može da košta i do 5.000 dinara. Vodite računa o tome da i u manjim ulicama postoje kamere, kao i „oko sokolovo“, koje je uvedeno i u neke druge gradove, među kojima je i Novi Sad.