KUPUJETE ONLAJN? Evo šta kažu istraživanja OVO JE NAJVAŽNIJI RAZLOG
Prema najnovijem istraživanju Međunarodne poštanske korporacije (IPC), kupcima su najvažniji besplatna dostava, a tek potom sledi cena proizvoda.
Zbog nedostatka vremena koje je potrebno za tradicionalno istraživanje proizvoda u prodavnicama, sve više korisnika odlučuje se za onlajn trgovinu.
Prema najnovijem istraživanju IPC-a, najvažniji faktor za 63% kupaca u Hrvatskoj je besplatna dostava, a cena proizvoda sledi sa 43%. Pored toga, brzina dostave i kvalitetna korisnička podrška takođe značajno utiču na njihovu odluku o kupovini. Iako održivost postaje sve važniji faktor, još uvek nije u prvom planu za većinu hrvatskih potrošača, koji se u većoj meri vode praktičnim i finansijskim kriterijumima pri izboru veb-prodavnica.
U igri i veštačka inteligencija
Napredne tehnologije, kao što su veštačka inteligencija (AI) i analiza podataka, omogućiće prodavnicama da prilagode ponudu proizvoda, promocija i preporuka na osnovu prethodnih interakcija kupaca. Prodavci će tako moći da pruže jedinstvena iskustva koja ne samo da će zadovoljiti, već i premašiti očekivanja korisnika. Personalizacija će biti ključna u stvaranju dugoročnih odnosa sa kupcima, jer omogućava brendovima da se istaknu na konkurentnom tržištu.
Jedan od ključnih trendova koji će oblikovati budućnost onlajn trgovine u 2025. godini biće personalizacija korisničkog iskustva. Prema izveštaju McKinsey & Company, personalizacija može povećati prihod za 10 do 30 odsto, jer kupci preferiraju brendove koji razumeju njihove specifične potrebe i želje.
Tehnologije poput proširene stvarnosti (AR) i glasovne pretrage takođe će značajno uticati na način na koji ljudi obavljaju onlajn kupovinu. Prema istraživanju Deloitte-a, 70% potrošača u 2025. godini očekuje da će koristiti AR za probu ili vizualizaciju proizvoda u svom okruženju pre kupovine. AR omogućava korisnicima da dožive proizvode na način koji nije bio moguć u tradicionalnoj onlajn trgovini, smanjujući nesigurnost koja prati kupovinu bez fizičkog kontakta s proizvodom.
Glasovna pretraga takođe postaje sve popularnija, a procenjuje se da će više od 50% onlajn pretraga do 2025. godine biti obavljeno putem glasovnih naredbi. Ove tehnologije čine proces kupovine bržim, jednostavnijim i prijatnijim za korisnike.